+48 882 553 355

BMW Mokotów Ursynów - Niezależny serwis

Naprawiamy i serwisujemy modele:

BMW serii 1, BMW serii 2, BMW serii 3, BMW serii 4, BMW serii 5, BMW serii 6, BMW serii 7, BMW serii 8, BMW X1, BMW X2, BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6, BMW X7

BMW Warszawa


  1. Naprawy główne i bierzące
  2. Naprawy pogwarancyjne
  3. Diagnostyka komputerowa
  4. Przeglądy okresowe
  5. Silniki diesla
  6. Silniki benzynowe

Adres ul. Bokserska 1c // Tel.+48 882 553 355 // Czynne: pon - pt 7:30 - 16:30

Częste usterki jakie usuwamy w samochodach BMW

BMW serii 1 Warszawa

BMW M135i xDrive

BMW serii 1 F20 z kilkuletnim przebiegiem nie jest samochodem, które często się psuje, a w moim warsztacie nie mieliśmy ich stosunkowo dużo. To co piszę ma swoje odzwierciedlenie w raporcie Dekry z roku 2017. Luksusowy BMW 1 hatchback stał się najmniej awaryjnym autem w klasie kompaktowej. Jednak źle eksploatowany samochód. Zbyt rzadko robiony przegląd i wymiana oleju może skutkować większą awaryjnością.


  1. Zdarzało się, że kierowcy narzekali na hałas z dmuchawy wentylatora.
  2. Czasami zapalała się kontrolka brak płynu w spryskiwaczach, chodź płyn znajdował się w zbiorniku. Powód zbyt duże stężenie alkoholu w płynie.
  3. Był też jeszcze jeden mankament, który był usunięty w ramach akcji przywoławczej, chodziło tu o problemy z pompą hamulcową.

BMW serii 3 F30 2011-2015

BMW serii 3 F30 należy do grupy samochodów premium D do której należą Audi A4 i Mercedes klasy C. W drugiej połowie 2015 roku BMW F30 zostało odświerzone w ramach faceliftingu. Zaczęto montować nowe silniki, które zaczęły spełniać normę emisji spalin Euro 6.


  1. Awarie rozrządu - wersja przed faceliftingiem
  2. Awarie pompy oleju - w pierwszej fazie hałas nie usunięta usterka może doprowadzić do zatarcia silnika - wersja przed faceliftingiem
  3. Sześciocylindrowa opcja 335i (340i po liftingu) z silnikiem benzynowym wymaga po 50 tys. km zdjęcia kolektor ssącegi i oczyszczenia go z nagaru.
  4. Wersje z silnikiem diesli N47 lub B47 (po liftingu) 318d i 320d awarie rozrządu (zwłaszcza w przypadku N47) koszt wymiany większy z powodu trudności ostępu.
  5. Silnika B47 problemy z zaworem EGR

  1. BMW serii 5 F10

    BMW serii 5 F10 to samochód dla kierowców bogatszych. To aktualny model BMW 5 który na drogach jest od 2011 roku. F10 to bardzo nowoczesna i prestiżowa limuzyny, wiec kupujący musi mieć na uwadze że koszty naprawy będą wysokie jeśli chce mieć swoją piątkę w dobrym stanie.


  1. Problem z elektroniką przykładem jest błędny odczyt poziomu paliwa.
  2. Wykonany z plastiku wirnik pompy cieczy od czasu do czasu ulega awarii co skutkuje poważnym problemem w układzie chłodzenia.
  3. W silnikach wysokoprężnych/diesla błyskawicznie niszczy się łańcuch rozrządu, wymiana na nowy jest bardzo droga.
  4. Kłopoty związane z systemem Active Steering (opcja) - kierowcy zgłaszają problem, że samochód ściąga na prawo.
  5. Samochody z napędem benzynowym nie dostarczają tylu kłopotów swoim kierowcom w modelach 2.0 turbo trzeba się liczyć z wystąpieniem zużycia łańcucha pompy oleju.
  6. Inne awarie: skraplacz klimatyzacji i przednie półosie (5 z xDrive).
  7. Ważne aby w momencie kiedy chcemy kupić BMW F10 trzeba dokładnie sprawdzić najlepiej podłączyć pod komputer w BMW, aby nie okazało się że samochód ma brzydką przeszłość.

BMW serii 6

BMW 6 E63/E64 to wciąż ładny samochód i bardzo kosztowny w utrzymaniu. W momencie kiedy auto pojawiło się na rynku wzbudziło duże zainteresowanie. Olbrzymie coupe, które bardzo szybko jeździ. Jeśli chodzi o usterki to nie wszystkie wersje są udane. Ogólnie do kilkuletniego BMW 6 części mechaniczne i karoseryjne są drogie.


  1. Jeśli chodzi o BMW 6 i silnik V8 problemy są z alternatorem za sprawą wyciekającego płynu chłodzącego.
  2. Szybko psują się rozruszniki w modelach z silnikami 4,4-litrowy oraz występują problemy z szybko zużywającymi się uszczelniaczami zaworów, a także pierścieni tłokowymi.
  3. Przy problemach z pierścieniami tłokowymi koszty naprawy są wyższe dlatego, że trzeba wyciągnąć silnik.
  4. Kolejny problem to luzy zaworowe skutkiem tego jest wymiana głowicy.
  5. Kłopot z kolektorem ssącym (klapki).

BMW serii 7

BMW serii 7 to jedna z najchętniej kupowanych limuzyn segmentu E w Polsce. Samochód jest chętnie kupowany jako nowe auto, lub używane. Kilka informacji dla fanów "siódemki" oznaczonej kodem F01/F02. Perfekcja wykonania bardzo, bogate wyposażenie, skórzana tapicerka nawet po 200/300 tysiącach wygląda bardzo dobrze. W BMW 7 F01/F02 mamy takie systemy jak: elektryczne rolety bocznych szybach i tylnej szybie, kamery umieszczone na zewnętrznych częściach przedniego zderzaka jest to bardzo przy pomocne przy skręcaniu i włączaniu się do ruchu, kamery 360 stopni, funkcja która dociąga drzwi, wirtualny kokpit ale w BMW 7 (po liftingu od 2012 r) system kontrolujący utrzymanie na pasie ruchu, asystent martwego pola, aktywny tempomat z funkcją stop&go, night Vision funkcja rozpoznawania pieszych. Jednak tyle elektroniki na wyposażeniu w tak skomplikowanym aucie może pomagać kierowcy i sprawiać, że czuje się komfortowo, ale po kilku latach niektóre funkcje mogą zacząć stwarzać problemy. Jeżeli nosisz się z zamiarem kupna BMW 7, obligatoryjnie musisz jechać do ASO i samochód podłączyć pod komputer.


  1. Zdarza się że problemy są z klamkami bez kluczykowymi.
  2. Po 200 tysiącach km może pojawić się hałas w trakcie jazdy, powodem są zużyte uszczelki drzwiowe.
  3. Kolejnym problemem z jakim borykają się właściciele BMW 7 to tempomat i czujnik radarowy.
  4. Najmniej awaryjnym silnikiem w BMW 7 jest N52B30NA 258 konnym oznaczenie modelu to BMW 7 730i/Li. Jednak nie jest to silnik który sie nie psuje wcale, występują problemy z dużym zużyciem oleju, usterki systemu Valvetronic, głośno pracujące popychacze zaworowe.
  5. BMW 740i podwójne doładowanie, trzylitrowym silnik N54/N55 o moc 320 lub 326 KM lepsze osiągi, zamontowane pompy wysokiego ciśnienia (HPFP), czasami się psują. Kolejny popularny na rynku sześciocylindrowiec to silnik N57, który występował w odmianach: 730d, 740d i 750d. Zasadniczo różnią się one mocą i liczbą turbosprężarek.
  6. BMW 730d z silnikiem 245 KM (przed liftingiem) i 258 KM (po liftingu). Dobre samochodu po 250 tysiącach trzeba wymienić rozrząd. Głośna jego praca zwiastuje nadchodzącą rychło konieczność kosztownej naprawy.
  7. BMW 750i/Li V8 oznaczony jako N63 silnik 408 KM lub 449 KM po liftingu. Pięknie pracujący silnik z pięknym brzmieniem, ale ze wszystkich modeli najbardziej awaryjny silnik. Duże problemy z wtryskiwaczami, zmywanie filmu olejowego z gładzi cylindrów. Skutkiem tego było spalanie oleju i kopcenie na niebiesko. Dużo silników zostało wymienionych na gwarancji nawet po 50-60 tys. km, a część odmawiała posłuszeństwa po 100-150 tys. km. Problem polega na tym, że nawet dobry mechanik może mieć problem ze zdiagnozowaniem złej pracy wtryskiwaczy. Jeżeli będziemy przeglądać ogłoszenia na portalach gdzie można sprzedać auto zauważymy, że dużo modli jest w opisie ma napisane, że samochód jest uszkodzony lub ma wymieniony silnik. można zauważyć, że Wymiana silnika na używany z gwarancją w BMW 750i/Li V8 w bardzo optymistyczne perspektywie to ok. 20-30 tys. zł.
  8. Najmniej spotykane to BMW 7 z silnikiem V12 oznaczone 760i/Li ma 544 KM jest to samochód który ma charakter auta sportowego, ale jego utrzymanie w dobrej kondycji jest problematyczna i kosztowana. Mechanicy mają trudny dostęp do wielu podzespołów dlatego że jest mało miejsca i wymiana nawet niewielkiej części wymaga wyjęcia całego silnika.
  9. Automatyczne skrzynie biegów ZF jakie były na wyposażeniu BMW 7 miały 6 lub 8 przełożeń , nie stwarzały wielu problemów.
  10. Problemy i awarie z zawieszeniem : amortyzatory EDC, system Dynamic Drive z aktywnymi stabilizatorami.
  11. Ciężki samochód to częsta wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
  12. Szarpanie przy opcji xDrive może być potrzeba naprawy skrzyni rozdzielczej.

BMW serii X1

BMW serii X1 jeżeli byśmy chcieli zacząć od porównania z innymi modelami to najwięcej podobnych rozwiązań znajdziemy w modelu BMW 3 i X3. Naprway w tych samochodach nie są tanie.


  1. Zużyciu i uszkodzeniu ulegają piezoelektryczne wtryskiwacze szczegół polega na tym że nie można wymienić jednego tylko wszystkie. Najczęstszym objawem awarii jest nierówna praca silnika.
  2. Kierowcy przyjeżdżają do nas na wymianę elementów układu hamulcowego skarżąc się na szybkie zużycie.
  3. W BMW X1 z silnikiem N47 (diesle 2.0): dochodzi do szybkiego zużycia łańcucha napędu rozrządu
  4. Czasami kierowcy lekceważą objawy stukania w silniku i nie wymienią łańcucha rozrządu i wtedy dochodzi do poważnej awarii uszkodzenie łoże wałków rozrządu
  5. Turbosprężarka po około 150 tysiącach podobnie jak koło dwumasowe zaczyna sprawiać kłopoty i to też trzeba szybko naprawić sugeruję kupić oryginały.
  6. Jeśli chodzi o zawieszenie to jest tu dużo opcji i szereg cześci zamiennych "zaminników". Dość często przyjeżdżaja do nas klienci w których X1 jedynkach słychać stukanie krzyżaka przekładni kierowniczej bądź maglownicy.

BMW serii X3

BMW serii X3 (F25) z silnikiem N55 jest to silnik biturbo, o pojemność 3.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, posiadający zmienne fazy zaworów VANOS, a także zmienny wznios zaworów Valvetronic.


  1. Usterki jakie czasem usuwamy to wycieki oleju spod pokrywy zaworów.
  2. Uterka związana z nieszczelnością przewodów przy turbosprężarce.
  3. BMW X3 F25 28i z silnikiem dwa litry i 245-konnym silnikiem rok produkcji po 2020 roku - często występujący problemy z prawidłową pracą pompy olejowej jeżeli kierowca nie zorientował się, że jest coś nie tak zdarzało się że uszkodzeniu ulegała turbosprężarka lub w najgorszym wypadku został zatarty silnik.
  4. BMW X3 z serii N47 - 18d (2.0 R4 - 143 KM) i 20d (2.0 R4 - 184 KM) tu pojawia się problem rozciągnięcia się łańcucha rozrządu, aby od tego się uchronić zalecam wymianę oleju co 15 tysięcy kilometrów, a nie co 30 tysięcy kilometrów.
  5. BMW X3 F25 - stukanie w układzie kierowniczym nawet w stosunkowo nowym samochodzie, jeśli wymieni się cały mechanizm to po 20 tysiącach kilometrów możemy usłyszeć stukanie.
  6. Kolejny problem z jakim boryka się wspomniane BMW X3 to zawór EGR który jest w dieslach z 2-litrowym silnikiem. Słyszałem, że zawór EGR przyczynił się do zapalenia samochodu. Zawory EGR w tym modelu były wymieniane przez BMW w ramach akcji naprawczej. Jeżeli kupujesz szanowny kliencie BMW X3 o którym piszę zapytaj się właściciela czy w tym samochodzie był wymieniany zawór EGR.
  7. W kilkuletnich BMW X3 przestawały działać przednie spryskiwacze jednak ta usterka była usuwana przez producenta.
  8. Kolejna mniej poważna, ale dokuczliwa usterka to fakt, że szybko śniedzieją styki w reflektorach, to czasem kończyło się tym, że w trakcie jazdy przestawały działać światła.

BMW serii X4

BMW serii 4 coupe 440 xDrive

BMW serii X5

BMW X5 F15 to bardzo młody model, dlatego częstość pojawiania się awarii w BMW X5 jest znikoma.

  1. Największym mankamentem z jakim borykają się właściciele BMW X5 to usterki automatycznej skrzyni biegów, ale wada dotyczy małej grupy samochodów.
  2. Czasami komputer pokładowy pokazuje fałszywe błędy, ale przeważnie wystarcza wgrać aktualizację oprogramowania.
  3. Czasami przestaje działać kamera cofania lub klimatyzacja nie chce schłodzić nam w środku samochodu.

BMW serii X6

BMW serii X6 (E71) potężne BMW ważące ponad 2 tony samochód. Jeżeli ktoś zalicza ten samochód do aut terenowych to powiem od razu najwyżej na łąkę można pojechać, a ścięty tył coupe bardzo zmniejsza pojemność bagażnika. Jedno co idzie w parze w tym samochodzie to wysokie koszty zakupu i wysokie koszty utrzymania. Przegląd tego samochodu to kilka tysięcy złotych, komplet opon to prawie 8 tysięcy złotych.


  1. Wymiana jendego amortyzatora z elektroniczną regulcją to koszt około 3000 zł.
  2. Awaria wystepująca co jakiś czas to zapieczone zaciski hamulcowe.
  3. Usuwamy wycieki z silnkika.
  4. Usuwamy wycieki ze skrzyni biegów.
  5. Usuwamy wycieki z dyferencjału.
  6. Często klienci skarżą się na elektronikę, a jest jej bardzo dużo w tym X6.
  7. Kolejna mniej poważna, ale dokuczliwa usterka to fakt że szybko sniedzieją styki w reflektorach, to może skończyć się tak, że przestaną działać światła.
  8. Delikatną i równie awaryjną stroną podwójnie doładowanych BMW X6, z silnikami benzynowymi 35i (N54, do 2010 r.) są wysokociśnieniowe pompy paliwa.
  9. Wtryskiwacze paliwa bardzo nietrwałe tak samo w modelach z silnikami benzynowymi oraz z silnikami diesla.
  10. Inne podzespoły też szwankują jak przepływomierze, czujniki, sondy lambda, zapala się kontrolka (check engine), czasem jest problem z uruchomienie samochodu w momencie zimnego silnika lub w trakcie jazdy czujemy spadek mocy.

BMW Warszawa - warsztat niezależny ul. Bokserska 1c

Audi, Alfa Romeo, BMW, Cadilac, Chevrolet, Chrysler, Citroen , Dacia, Dodge, Fiat, Ford , Honda , Hyundai , Jeep, KIA , Lancia , Land Rover, Mazda, Mini, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Range Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo

Wymiana sworznia wahacza BMW, Wymiana wahacza samochodowego BMW, Wymiana łącznika stabilizatora BMW, Wymiana tuleje wahacza BMW, Wymiana piasty koła BMW, Wymiana zwrotnicy osi kół BMW, Uszczelniacze wału napedowego BMW, Wymiana łożyska koła BMW, Wymiana amortyzatorów skrętu BMW, Wymiana drążków kierowniczych BMW, Wymiana sondy lambda BMW, Wymiana rozrusznika BMW, Wymiana alternatora BMW, Wymiana silnika BMW, Wymiana uszczelki pod głowica bmw, Wymiana rozrządu BMW, Wymiana sprzegła BMW, Wymiana oleju filtrów BMW, Wymiana tarcz hamulcowych BMW, Wymiana klocków hamulcowych BMW