+48 882 553 355

BMW X4

Naprawiamy i serwisujemy modele:

BMW serii 1, BMW serii 2, BMW serii 3, BMW serii 4, BMW serii 5, BMW serii 6, BMW serii 7, BMW serii 8, BMW X1, BMW X2, BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6, BMW X7

BMW Warszawa


  1. Naprawy główne i bierzące
  2. Naprawy pogwarancyjne
  3. Diagnostyka komputerowa
  4. Przeglądy okresowe
  5. Silniki diesla
  6. Silniki benzynowe

Adres ul. Bokserska 1c // Tel.+48 882 553 355 // Czynne: pon - pt 7:30 - 16:30

Ciekawe informacje dotyczące BMW X4

BMW serii 4x

  1. Nowe BMW X4 otrzymało łatkę „ofiary mody”. Nie jest to przesadnie urodziwe auto, lecz zdecydowanie droższe od poprzedniego modelu X3 mimo, iż wcale nie jest od niego praktyczniejsze. To, co wyróżnia najnowsze BMW X4 to z pewnością podzespoły sprawiające, że ten samochód może być wart swojej ceny. Jednak dla klientów ważne jest też coś innego…

BMW X4 M40d — testy i opinie

W dzisiejszych czasach w branży odzieżowej większe sukcesy odnoszą ci, którzy proponują absurdalne i nie da się ukryć, brzydkie egzemplarze. Przeciętny Kowalski z pewnością nie rozumie, dlaczego tak modne są obecnie „kiczowate” rzeczy. Ciężko pojąć, że za tandetne, zdaniem zwykłego śmiertelnika ubrania, płaci się tak ogromne pieniądze.

Podobieństw to obecnych trendów modowych można doszukiwać się, przeglądając portale motoryzacyjne. Od razu da się zauważyć, że marka BMW wzięła sobie za wzór największe domy mody na świecie. Proste, nadsterowne sedany wydają się być już przeżytkiem. Teraz uosobieniem niemieckiego koncernu motoryzacyjnego stały się nadto wulgarne i nie szykowne SUV-y z ogromnymi lub podświetlanymi grillami.

Sukces eksperymentu

  1. Tradycjonaliści na pewno załamują ręce, spoglądając na obecne poczynania niemieckiego koncernu BMW. Strategię, którą obrali niemieccy szefowie jest jednak dobrym rozwiązaniem, patrząc w kierunki wyników sprzedaży. Jako pierwszy, „ofiarą mody” stał się model BMW X6 z 2008 roku. Według ortodoksyjnych fanów marki, ówczesny model został zaprojektowany wbrew racjonalnej logice. Jednak o dziwo, samochód BMW X6 okazał się strzałem w dziesiątkę. Niemiecki potentat wykreował tym samym nowy segment na rynku, który następnie spodobał się także pozostałym strategicznym konkurentom.

SUV z bryłą coupe w mniejszym rozmiarze pojawił się w 2014 roku. Pierwszy model X4 został zaprezentowany relatywnie późno, bo dopiero w połowie kariery modelu X3. Ten swoisty eksperyment okazał się sukcesem. Model obecnej generacji z opadającym dachem pojawił się już po 6 miesiącach od daty premiery wersji standardowej.

W ten oto sposób, przerobienie SUV-a na coupe stało się popularne. Znając już przepis, ciężko o zaskoczenie. Jedyne, co może zadziwić, to doszlifowanie wspomnianych założeń. W tym obszarze nowy model BMW zanotował wyraźną poprawę. Nowe modele X3 oraz X4 stały się samochodami większymi i można powiedzieć bardziej dojrzałymi. Obecna generacja stała się dłuższa o 8 centymetrów i szersza o 6 centymetrów.

Przy jednoczesnym zwiększeniu długości i szerokości najnowszego SUV-a, zmniejszeniu uległa jego wysokość. Nowe X4 stało się atletycznym samochodem, niezwykle przestronnym i funkcjonalnym. Zmiana rozmiarów spowodowała, że mechanicy musieli zdecydować się na kilka kompromisów. Dostęp do tylnej kanapy okazał się nieco trudniejszy. Z nowych rozmiarów samochodu mogą być niezadowolone osoby wysokie, z powodu zbyt małej ilości miejsca na głowę. Tradycjonaliści muszą ustąpić osobom podatnym na obecną modę i trendy. Zaakceptowanie wyglądu zewnętrznego nowego BMW X4 staje się dla „metkowców” nie lada wyzwaniem.

Przerost treści nad formą

Jak wiadomo o gustach się nie rozmawia. Ale cóż. Są gusta i guściki. Niektóre elementy wykonania nowej X4 budzą skrajne emocje. Z jednej strony bryła pojazdu wygląda atletycznie i estetycznie, lecz patrząc już chociażby z boku widać, że ten samochód nie ma prawa być atrakcyjny. Nawet 20-calowe, potężne koła wydają się być w tym modelu niepozorne.

Wydawać by się mogło, że najnowsze BWM X4 jest jak starsza kobieta, która dzięki grupie kosmetyczek i wizażystów wygląda zdecydowanie młodziej, skrywając mnóstwo zmarszczek pod powłoką najlepszego pudru. Niemieccy mechanicy i konstruktorzy starali się uratować sytuację, umieszczając w samochodzie wiele detali premium.

Na uwagi ortodoksyjnych fanów niemieckiej marki głusi pozostają fani najnowszych trendów. Im negatywne opinie nie przeszkadzają. Nowatorski kształt krzyżówki SUV-a z coupe oraz dodatki w formie modnych gadżetów premium są obrazem satysfakcjonującej kontemplacji pasjonatów drogich „metek”.

Cyfrowe zegary, nowy system iDrive czy chociażby system Apple CarPlay z pewnością będą kosztować kilkaset złotych. Tradycjonaliści raczej powiedzą „nie” nowym dodatkom do i tak już „kiczowatego” samochodu. Fani drogich marek muszą oczywiście dopłacić do podstawowego wyposażenia pojazdu. Ale oni właśnie na to czekają.

Żarty żartami, teraz najważniejszy są poważne wnioski. Fakt, że niemieccy konstruktorzy modyfikują nadwozie i dokładają mnóstwo detali, a później każą za to wszystko dopłacać, jest uzasadniony. Otóż w przypadku modelu BMW X4 najnowszej generacji mamy do czynienia z przerostem treści nad formą. Pod tym brzydkim i staro wyglądającym płaszczem kryje się niezwykle przemyślany i dopieszczony samochód.

Rozwój modelu X4, poza zauważalną zmianą rozmiarów, przyniósł również spory skok jakościowy kabiny. Pod względem wykorzystania materiałów i wykończenia niewiele już brakuje do modelu X6. Ergonomia jazdy jest wyśmienita. Kierowcy wsiadając do nowej X4 mają doskonałą pozycję za „kółkiem”. Wymagający właściciele starych E34 i E46 z pewnością postarają się zaakceptować X4 w rodzinie BMW ze względu na nieco przychylony w stronę kierowcy kokpit. Zgodnie z klasyką, prezentowany model posiada rzędowy silnik z sześcioma cylindrami. Pomimo złych ocen silników o dużej pojemności, trzylitrowa jednostka wysokoprężna B57 ma się nadal dobrze i debiutuje w kolejnych pojazdach, jak m.in. w M340d.

Niegdyś niemiecki koncern BMW słynął z tworzenia najlepszych silników na rynku. Na pewno silnik B57 można zaliczyć do tego grona. Moc 326 KM mówi sama za siebie. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to mieści się on poniżej 12 l/100 km. Na podmiejskich drogach spalanie może zmniejszyć się nawet do 7 litrów. Elastyczny i niezwykle przyjemny charakter pracy w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią, dobrze dobierającą przełożenia sprawia, że jazda z M40d na dłuższych trasach staje się rozkoszą. I w tym przypadku marka BMW znacznie odbiega od swoich najpoważniejszych konkurentów. W tej klasie ciężko o podobne sześciocylindrowe diesle.

Drogie ideały, lecz już nie tak popularne

Nasuwa się pytanie, czy wersja X4 zasłużyła sobie na znaczek M na bagażniku? Oczywiście benzynowe M40i jest mocniejsze, lecz silnik wysokoprężny ma przewagę jeśli chodzi o wcześniej wspomnianą elastyczność, przez co osiąga niemal identyczne wyniki przyspieszenia. Co do charakteru pracy M40d, diesel również niewiele traci. Nie patrząc już na rodzaj paliwa wlewanego do baku, śmiało można stwierdzić, że wersja X4 daje kierowcy ogrom satysfakcji z jego prowadzenia. Przecież już w X3 mamy bardzo dobre podwozie, tak w nowszej wersji zostało ono jeszcze bardziej usztywnione. Cena za najnowszy model wydaje się być uczciwa, patrząc na niezwykle dynamiczne i zaskakująco precyzyjne prowadzenie.

Porównując reakcję układu kierowniczego i układanie się w zakrętach modelu X4, można z czystym sumieniem powiedzieć, że w tym konkurencyjnym segmencie ustępuje zaledwie jednemu modelowi – Porsche Macanowi. Marka BMW z każdego typu nadwozie jest w stanie stworzyć samochód o nadzwyczajnych walorach dynamicznych. Takie realne i rzetelne zalety X4 jednak mało kogo obchodzą. Patrząc w cennik pojazdów BMW, wersja M40d znajduje się na jednym z pierwszych miejsc. Jego cena rozpoczyna się od 329 400 zł. Nie powinien więc nikogo dziwić fakt, że obecnie sprzedawanych jest trzy razy więcej wersji X3. Sześciocylindrowe wersje M40d i M40i dają zaledwie 5 procent udziału w sprzedaży X4 w Polsce. Nadal najwięcej klientów wybiera najwolniejszą wersję 20d. Wydaje się, że jest to najlepsze podsumowanie tego, co jest najważniejsze w procesie zakupowym dla klientów marki BMW.

BMW Warszawa - warsztat niezależny ul. Bokserska 1c

Audi, Alfa Romeo, BMW, Cadilac, Chevrolet, Chrysler, Citroen , Dacia, Dodge, Fiat, Ford , Honda , Hyundai , Jeep, KIA , Lancia , Land Rover, Mazda, Mini, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Range Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo