+48 882 553 355

BMW X4

Naprawiamy i serwisujemy modele:

BMW serii 1, BMW serii 2, BMW serii 3, BMW serii 4, BMW serii 5, BMW serii 6, BMW serii 7, BMW serii 8, BMW X1, BMW X2, BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6, BMW X7

<b>BMW</b> Warszawa


  1. Naprawy główne i bierzące
  2. Naprawy pogwarancyjne
  3. Diagnostyka komputerowa
  4. Przeglądy okresowe
  5. Silniki diesla
  6. Silniki benzynowe

Adres ul. Bokserska 1c // Tel.+48 882 553 355 // Czynne: pon - pt 7:30 - 16:30

Ciekawe informacje dotyczące BMW 1

BMW serii 1

  1. Nowe BMW 1Marka samochodów BMW kojarzona jest raczej z pojazdami o sporych rozmiarach, chociaż od dawna można znaleźć w ofercie niemieckiego giganta motoryzacyjnego także niewielkie samochody. Mikroskopijną i niesportową Isettę lepiej pominąć, lecz kompaktowa „trójka” w trzydrzwiowej wersji i nadwoziem hatchback poruszała się już po drogach w latach 90-tych XX wieku. Model przeżył dwie generacje, po czym seria 3 została zastąpiona serią 1 w 2004 roku. Nowa seria BMW miała nietypowy kompakt z najlepszą dla tej marki trakcją i tylnym napędem. Niby nic specjalnego, ale gdyby spojrzeć na samochody z segmentu C, to niezwykła rzadkość.

BMW 1 — testy i opinie

Seria 1 podczas swojego debiutu w niczym nie przypominała innych bawarskich samochodów. To, co było wspólnego między niemieckimi pojazdami, to grill, wiele przetłoczeń, miękkie linie oraz dziwne kształty. Jak na tamte lata, BMW Serii 1 było niezwykle wyważone w porównaniu do innych aut bawarskiej marki. Zwarta budowa, specyficzny profil oraz długa maska sprawiły, że Seria 1 została pozytywnie odebrana przez większość kierowców. I pomyśleć, że to wszystko stało się za rządów Chrisa Bangle’a, który jak wiadomo nie miał pochlebnych ocen wśród fanów marki. Kompakt BMW uzyskał świetną sprzedaż i po tylu latach, nadal wygląda dobrze, mimo, że zszedł z linii produkcyjnej w 2011 roku.

Na rynku wtórnym, jak i na drogach prym wiedzie pięciodrzwiowy hatchback. To właśnie ten typ modelu był produkowany przez bawarskiego giganta najdłużej. Po liftingu oferta modelu wzbogaciła się o nowe warianty. Pojawił się trzydrzwiowy hatchback, cabrio z miękkim dachem oraz coupe. Proporcje w cabrio i coupe zostały jednak niestety zachwiane. Lecz ciężko o odpowiedni szkic tak zgrabnego, dwudrzwiowego nadwozia o takich małych rozmiarach. To, co najważniejsze w trakcie eksploatacji pojazdu to zdecydowanie jego trwałość oraz mechanika.

Sukces eksperymentu

Skrót BMW doczekał się już kilkuset wersji rozwinięć, lecz w przypadku Serii 1 stwierdzenie „Będziesz Miał Wydatki” jest zdecydowanie nietrafione. Zresztą, kto powiedział, że wydatki zawsze są spodziewane? Sprawą oczywistą jest, że serwisowanie tego modelu BMW do tanich nie należy, ale należy pamiętać, że psuje się niezwykle rzadko. Rankingi pokazują, że Seria 1 przoduje, jeśli chodzi o niezawodność wśród pozostałych kompaktów. To, czego należy się spodziewać, to z pewnością problemy z nietrwałymi cewkami, wadliwymi czujnikami w silniku, elektroniką sterującą czy kłopoty z alternatorem oraz napędem rozrządu w motorach benzynowych. Wspomniane wady dotyczą jednak najczęściej pojazdów z początku produkcji. Co do diesli, to nie ma tu żadnych zaskakujących awarii. Problemów z kołem dwumasowym, turbosprężarką czy wtryskiwaczami zawsze należy się spodziewać. Naprawy takich usterek mechanicy liczą już w tysiącach złotych. Kłopoty z układem ABS czy kontrolą trakcji DSC to tak naprawdę kosmetyka. Takie defekty czy nawet „zgrzytający” pierwszy bieg nie dyskwalifikują pojazdu, który śmiało może być wzorem wytrzymałości dla pozostałych samochodów. Nie można jednak całkowicie zaprzeczyć, że BMW Serii 1 nie jest pozbawiona żadnych wad.

Seria 1 przypomina w środku czołg. Kierowca, a szczególnie pasażerowie, tak naprawdę nie mają za wiele miejsca. Jednak tylny napęd oraz ustawiony wzdłużnie silnik musiały się gdzieś zmieścić. Zwłaszcza z tyłu pojazdu jest bardzo ciasno. Hatchback posiada zaledwie 330-litrowy bagażnik, w którym na próżno szukać koła zapasowego. Fanom Serii 1 nie pozostaje nic innego, jak tylko zaopatrzenie się w opony RunFlat bądź odpowiedni zestaw naprawczy. Przednie fotele w tym modelu nie posiadają zbyt wielu schowków, co może niektórych irytować. Do tego należy dodać nieporęczny panel sterowania szybami i chociażby źle zaprojektowane podstawki na kubek w podłokietniku. Natomiast jeśli chodzi o wygodę, to z przodu jest już zdecydowanie wygodniej. Wszystkie niedoskonałości wynagradza jednak sportowy duch pojazdu, z którym kierowca natychmiastowo poczuje jedność. Tego nie można znaleźć u konkurencji. Aby się w tym utwierdzić, wystarczy ruszyć z miejsca.

Świetne wyważenie w połączeniu z tylnym napędem sprawia, że kierowca w BMW Serii 1 zamienia się w dziecko bawiące się w parku rozrywki. Warto zaznaczyć, że chodzi o kompakt, a nie żadne inne sportowe Gran Tourismo. Aby zmierzyć poziom radości należy spojrzeć na silnik. Benzyniak 116 oferuje 115-122 KM, co zdecydowanie nie powala na kolana sympatyków sportowej jazdy. O wiele bliżej mu raczej do spokojnego Volkswagena Golfa. Natomiast wersja 118 wznosi zwykły kompakt na wyższy poziom. Aż 143 KM przy podobnym spalaniu do wersji 116 sprawia, że ten wariant benzyniaka jest znacznie lepszy. Rzadką propozycją, ale zdecydowanie najmocniejszą jest wersja 120 z mocą sięgającą nawet 170 KM. Szkoda, że model BMW 120 jest rzadkością, ponieważ wspomniana moc pasuje do tego pojazdu idealnie. Flagowy, trzylitrowy silnik brzmi przepięknie, a jeszcze lepiej jeździ.

BMW Warszawa - warsztat niezależny ul. Bokserska 1c

Audi, Alfa Romeo, BMW, Cadilac, Chevrolet, Chrysler, Citroen , Dacia, Dodge, Fiat, Ford , Honda , Hyundai , Jeep, KIA , Lancia , Land Rover, Mazda, Mini, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Range Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo