Opel Vectra − samochód osobowy klasy średniej produkowany przez koncern General Motors pod niemiecką marką Opel w latach 1988 – 2008. Pojazd został zastąpiony modelemInsignia.
Opel Vectra A
Opel Vectra A | |
![]() Opel Vectra A przed liftingiem |
|
Inne nazwy | Vauxhall Cavalier Chevrolet Vectra Holden Vectra |
Producent | Opel |
Projektant | Wayne Cherry |
Zaprezentowany | 1988 |
Okres produkcji | 1988 – 1995![]() |
Miejsce produkcji | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poprzednik | Opel Ascona C |
Następca | Opel Vectra B |
Dane techniczne | |
Segment | D |
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowy liftback |
Skrzynia biegów | 5 i 6-biegowa manualna 4-biegowa automatyczna |
Rodzaj napędu | przedni AWD |
Długość | sedan: 4432 mm liftback: 4355 mm |
Szerokość | 1700 mm |
Wysokość | 1400 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |
Masa własna | 997 – 1300 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 61 l AWD, 2000: 65 l |
Liczba miejsc | 5 |
Pojemnośćbagażnika | sedan: 530 – 840 l liftback: 460 – 840/1280 l AWD, 2000: 380 – 690 l |
Dane dodatkowe | |
Pokrewne | Opel Calibra Saab 9-5 |
Konkurencja | Audi 80 Ford Sierra Honda Accord Mercedes-Benz W201 Peugeot 405 Renault 21 Toyota Carina Volkswagen Passat |
![]() |


Tył Vectry A sedan przed liftingiem


Tył Vectry A liftback przed liftingiem


Opel Vectra A po liftingu


Tył Vectry A sedan po liftingu
Opel Vectra A pojawił się na rynku jesienią 1988 roku początkowo w wersji sedan. Auto zastąpiło model Ascona C. W roku 1989 wprowadzono 5-drzwiowego liftbacka. Pojazd zajął drugie miejsce w konkursie Samochód Roku 1989.
W sierpniu 1992 roku Vectra A przeszła drobny face lifting (nowa atrapa chłodnicy, zmienione tylne lampy), modernizację przygotowano na rok modelowy 1993[1]. Opel stworzył także 2-drzwiowe coupé oparte na pierwszej generacji Vectry – Calibrę.
Do napędu samochodu używano benzynowych silników rzędowych głównie o pojemnościach: 1,6, 1,8 oraz 2,0 litra. W późniejszym czasie do gamy jednostek napędowych dołączył motor V6 o pojemności 2,5 litra. Silnik 2.0 dostępny był w kilku wersjach: SOHC 8v, DOHC 16v oraz turbo. Dodatkowo dostępne były dwie jednostki wysokoprężne, 1.7 D i 1.7 TD.
Zawieszenie przedniej osi było w pełni niezależne – zastosowano kolumny MacPhersona. Napęd przenoszony był na oś przednią, w topowych wersjach silnikowych dostępny był wariant AWD. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1989 model zajął 2. pozycję (za Fiatem Tipo)[2].
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks.moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | ||||||||
1.4[3] | R4 1,4 l (1396 cm³),SOHC | gaźnik | 77,80 mm × 73,40 mm | 9,4:1 | 75 KM (54kW) przy 5600 obr/min | 108 N•mprzy 3000 obr/min | 15,2 s | 173 km/h |
1.6 S[4] | R4 1,6 l (1598 cm³),SOHC | gaźnik | 80,00 mm × 79,50 mm | b/d | 82 KM (61kW) przy 5400 obr/min | 130 N•mprzy 2600 obr/min | 11,9 s | 173 km/h |
1.6i | R4 1,6 l (1598 cm³), SOHC | wtrysk jednopunktowy | 79,50 mm × 81,50 mm | 9,2 | 75 KM (55kW) przy 5200 obr/min | 125 N•mprzy 2600 obr/min | 14,5 s | 176 km/h |
1.6i | R4 1,6 l (1598 cm³), SOHC | wtrysk jednopunktowy | 79,50 mm × 81,50 mm | – | 71 KM (55kW) przy 5000 obr/min | 128 N•mprzy 2600 obr/min | 14,5 s | 176 km/h |
1.8 S | R4 1,8 l (1796 cm³), SOHC | gaźnik | – | – | 88 KM (65kW) przy 5500 obr/min | – | – | – |
1.8i[5] | R4 1,8 l (1796 cm³), SOHC | wtrysk jednopunktowy | 84,80 mm × 79,50 mm | 9,2 | 90 KM (66kW) przy 5400 obr/min | 145 N•mprzy 3000 obr/min | 12,5 s | 183 km/h |
2.0i | R4 2,0 l (1998 cm³), SOHC | wtrysk Bo Mot | 86,00 mm × 86,00 mm | 9,2 | 115 KM (85kW) przy 5200 obr/min | 170 N•mprzy 2600 obr/min | 10,5 s | 198 km/h |
2.0i[6] | R4 2,0 l (1998 cm³),SOHC | wtrysk Bo Mot | 86,00 mm × 86,00 mm | 10,0:1 | 130 KM (97kW) przy 5600 obr/min | 180 N•mprzy 2800 obr/min | 8,9 s | 201 km/h |
2.0i 16V | R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC | wtrysk | 86,00 mm × 86,00 mm | 10,8:1 | 136 KM (100kW) przy 5600 obr/min | 185 N•mprzy 4000 obr/min | 9,5 s | 210 km/h |
2.0i 16V[7] | R4 2,0 l (1998 cm³),DOHC | wtrysk Bo Mot | 86,00 mm × 86,00 mm | 10,5:1 | 150 KM (110kW) przy 6000 obr/min | 196 N•mprzy 4800 obr/min | 8,5 s | 217 km/h |
2.0i Turbo 4×4[8] | R4 2,0 l (1998 cm³),DOHC, turbo | wtrysk Bo Mot | 86,00 mm × 86,00 mm | 9,0:1 | 204 KM (150kW) przy 5600 obr/min | 280 N•mprzy 2400 obr/min | 6,8 s | 240 km/h |
2.5 V6[9] | V6 2,5 l (2498 cm³),DOHC | wtrysk Bo Mot | 81,60 mm × 79,60 mm | 10,8:1 | 170 KM (125kW) przy 6000 obr/min | 227 N•mprzy 2400 obr/min | 7,8 s | 233 km/h |
Silniki wysokoprężne: | ||||||||
1.7 D[10] | R4 1,7 l (1700 cm³),SOHC | wtrysk | 82,50 mm × 79,50 mm | 23,0:1 | 60 KM (44kW) przy 4600 obr/min | 104 N•mprzy 2400 obr/min | 20,5 s | 152 km/h |
1.7 TD[11] | R4 1,7 l (1686 cm³),SOHC, turbo | wtrysk | 79,00 mm × 86,00 mm | 22,0:1 | 82 KM (60kW) przy 4400 obr/min | 168 N•mprzy 2400 obr/min | 12,9 s | 174 km/h |
Wersje wyposażenia[edytuj | edytuj kod]
Wersja | Dostępne silniki |
---|---|
GL (cały okres) | 1.4 75 KM, 1.6S 82 KM, 1.6i 75 KM, 1.6i 71KM, 1.7D 57 KM, 1.7TD 82 KM, 1.8S 88 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM |
GLS (cały okres) | 1.6S 82 KM,1.6i 71 KM, 1.6i 75 KM, 1.6i 82 KM, 1.7D 57 KM, 1.7TD 82 KM, 1.8S 88 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM |
CD (do ’94) | 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM, 1.7TD 82 KM |
CDX (od ’94) | 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM, 2.0 16V 136 KM, 1.7TD 82 KM |
CD Diamant (’91-’93) | 2.0i 115 KM |
Frisco (’92) | 2.0i 115 KM |
Special (’93-’94) | 1.6i 75 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM, 1.7TD 82 KM |
Sportive (’93-’94) | 1.6i 75 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM, 1.7TD 82 KM |
Exprerssion (’93) | 2.0i 115 KM |
Selection (’94) | 1.6i 71 KM |
4×4 (do ’93) | 1.8S 88 KM, 1.8i 90KM, 2.0i 115 KM, 2.0i 129 KM |
GT (’89-’93) | 2.0i 8V 115 KM |
GT 16V (’92-’93) | 2.0i 16V 150 KM |
2000 16V (do ’92) | 2.0i 16V 150 KM |
2000 16V 4×4 (do ’92) | 2.0i 16V 150 KM |
Turbo 4×4 (’93-’94) | 2.0i 16V Turbo 204 KM |
V6 (od ’93) | 2.5 V6 170 KM |
Wszystkie dane pochodzą z katalogów Opla
Opel Vectra B[edytuj | edytuj kod]
Opel Vectra B | |
![]() Opel Vectra B przed liftingiem |
|
Inne nazwy | Vauxhall Vectra Chevrolet Vectra Holden Vectra |
Producent | Opel |
Zaprezentowany | 1994 |
Okres produkcji | 1995 – 2002![]() ![]() ![]() ![]() |
Miejsce produkcji | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poprzednik | Opel Vectra A |
Następca | Opel Vectra C |
Dane techniczne | |
Segment | D |
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowy liftback 5-drzwiowe kombi |
Silniki | Benzynowe: 1.6 8V 75 KM 1.6 16V 101 KM 1.8 16V 116 i 125 KM 2.0 16V 136 KM 2.2 16V 147 KM 2.5 V6 24V 170 KM 2.6 V6 24V 170 KM 2.5 V6 24V (i500) 194 KM 3.0 V6 24V (i30) 220 KM Diesla: 1.7 TD 8V 82 KM 2.0 DI 16V 82 KM 2.0 DTI 16V 101 KM 2.2 DTI 16V 125 KM |
Skrzynia biegów | 4-biegowa automatyczna 5-biegowa manualna |
Rodzaj napędu | przedni |
Długość | 4495 mm kombi: 4490 mm |
Szerokość | 1707 mm |
Wysokość | 1420 mm kombi: 1445 mm |
Rozstaw osi | 2637 mm |
Masa własna | 1270 – 1325 kg |
Liczba miejsc | 5 |
Test Euro NCAP | ![]() |
Pojemnośćbagażnika | sedan: 500 – 790 l liftback: 480 – 1180 l kombi: 460 – 1490 l |
Dane dodatkowe | |
Pokrewne | Saab 9-3 Saab 9-5 |
Konkurencja | Citroën Xantia Ford Mondeo Honda Accord Mitsubishi Carisma Nissan Primera Peugeot 406 Renault Laguna Toyota Avensis Volkswagen Passat Volvo S40/V40 |
![]() |

Opel Vectra B po liftingu


Tył Vectry B sedan przed liftingiem


Tył Vectry B sedan po liftingu


Tył Vectry B liftback przed liftingiem


Tył Vectry B kombi po liftingu


Wnętrze
Opel Vectra B zadebiutował w 1995 roku. Początkowo dostępny był sedan i liftback, dopiero w roku 1996 wprowadzono kombi.
W 1999 roku przeprowadzono facelifting. Najważniejszym zewnętrznym wyróżnikiem zmodyfikowanej Vectry jest chromowana obwódka atrapy chłodnicy, nowe zderzaki, listwy boczne oraz nowe jednoczęściowe lampy przednie – wprowadzono lampy zespolone. Zamontowano nowe przednie fotele z zagłówkami chroniącymi przed urazami w czasie kolizji oraz podniesiono bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas kolizji – w modelu po liftingu pojawił się system ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera – bardzo podobny do tego jaki stosuje Saab, dzięki czemu Vectra B po faceliftingu w testach Euro NCAP otrzymała 3 gwiazdki (Vectra B przedfaceliftingiem zdobyła w testach Euro NCAP 2 gwiazdki), dokonano modernizacji zawieszenia oraz lepiej zabezpieczono auto przed korozją. Wzbogacono też kolorystykę tapicerek i wnętrza oraz podwyższono standard wyposażenia oraz jakość materiałów tapicerskich i tworzyw sztucznych.
Na tej samej płycie podłogowej co Vectra B produkowany był Saab 9-3, natomiast Vectra B od Saaba przejęła system ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera, oraz funkcje “Night Panel” (innowacja Saaba ułatwiająca prowadzenie nocą, pozwalająca na wygaszenie podświetlenia tablicy przyrządów). Z Sabbem 9-3, z widocznych elementów, Vectra B dzieli także wyświetlacz komputera pokładowego.
W Vectrze B montowane są silniki Ecotec (Emissions Control Optimisation TEChnology) – są to silniki o budowie DOHC.
Firma Irmscher zajmująca się tuningiem fabrycznie nowych aut marki Opel (oraz innych marek należących do koncernu General Motors) opracowała Vectrę B w wersji i500 (powstało około 1300 sztuk a wersji po faceliftingu tylko 300 sztuk) oraz i30 (ta seria powstała z okazji 30-lecia firmy Irmscher w 1998 roku). Inną firmą zajmującą się tuningiem fabrycznie nowych aut tego modelu Opla był Zender (do roku 2008). Wersja i500 była inspiracją dla kolejnych, sportowych, wersji Vectry B oferowanych tylko pod marką Vauxhall na rynku brytyjskim: Super Touring i GSi. Wyprodukowano zaledwie 3900 sztuk wersji 2.5 GSi, a w latach 2001 i 2002 zaledwie 500 sztuk modelu ostatniej linii 2.6 GSi.
Vectra B Super Touring brała udział w wyścigach: British Touring Car Championship, Azja-Pacyfik Touring Car Championship, niemieckim Super Tourenwagen Cup, Australian Super Touring Championship i szwedzkim Touring Car Championship.
Uwe Alzen za kierownicą Vectry B zajął trzecie miejsce w Super Tourenwagen Cup w 1997 i 1998 roku oraz drugie w 1999. Vectra B prowadzona przez Johna Henedersona była pierwsza w sezonie 2000/2001 australijskiego Super Touring Championship, Yvan Muller był szósty w 1999 oraz czwarty w 2000 roku w British Touring Car Championship. Vectra B w latach 2000-2003 była samochodem flagowym marki Chevrolet w brazylijskich wyścigach “Campeonato Brasileiro de Stock Car”.
Ważniejsze daty z historii modelu “B”
- 1995 – debiut Vectry B w wersji sedan i liftback,
- 1996 – na rynek wchodzi model kombi (sierpień),
- 1997 – rozszerzenie oferty o silniki 2.0 DTI i benzynowy 2.5 V6 w wersji specjalnej Vectry i500,
- 1999 – gruntowny facelifting modelu,
- 2000 – nowe silniki: 1.8 16V 125 KM, 2.2 147 KM i 2.2 DTI 125 KM,
- 2001 – debiut nowego modelu Vectra C
Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]
Typ | Dostępne silniki oraz wyposażenie |
---|---|
GL | 1.7TD 82 KM, 2.0DI 82KM, 2.0DTI 101KM, 2.2DTI 125 KM, 1.6i 75 KM, 1.6i 16V 100KM, 1.8i 16V 115KM, 1.8i 16V 125KM, 2.0i 16V 136KM, 2.5i V6 170KM, 2.6i V6 170KM |
CD | 1.7TD 82 KM, 2.0DI 82KM, 2.0DTI 101KM, 2.2DTI 125 KM, 1.6i 16V 100KM, 1.8i 16V 115KM, 1.8i 16V 125KM, 2.0i 16V 136KM, 2.5i V6 170KM, 2.6i V6 170KM |
CDX | 1.7TD 82 KM, 2.0DI 82KM, 2.0DTI 101KM, 2.2DTI 125 KM, 1.6i 16V 100KM, 1.8i 16V 115KM, 1.8i 16V 125KM, 2.0i 16V 136KM, 2.2i 16V 147KM, 2.5i V6 170KM, 2.6i V6 170KM |
Sport | 2.0DTI 101KM, 2.2DTI 125 KM, 1.6i 16V 100KM, 1.8i 16V 115KM, 1.8i 16V 125KM, 2.0i 16V 136 KM, 2.5i V6 170KM, 2.6i V6 170KM |
i500 | 2.5i V6 194KM |
i30 | 3.0i V6 220KM |
Dane techniczne[12][13][edytuj | edytuj kod]
Silnik | moc [KM] przy obr/min |
max. mom. obr. [Nm] przy obr/min |
prędkość maksymalna [km/h] |
przyspieszenie 0-100 km/h [s] |
lata produkcji |
---|---|---|---|---|---|
1.6 8V | 75 / 5200 | 128 / 2600 | 175 | 15,5 | 1995–1999 |
1.6 16V | 101 / 6000 | 150 / 3200 | 188 | 12,5 | 1995–2002 |
1.8 16V | 116 / 5400 | 170 / 3600 | 203 | 11 | 1995–1999 |
1.8 16V | 125 / 5600 | 170 / 3800 | 208 | 10,5 | 2000–2002 |
2.0 16V | 136 / 5600 | 188 / 3200 | 215 | 10 | 1995–1999 |
2.2 16V | 147 / 5800 | 203 / 4000 | 220 | 9,5 | 2000–2002 |
2.5 V6 24V | 170 / 5800 | 230 / 3200 | 230 | 8,5 | 1995–2000 |
2.5 i500 | 194 / 6500 | 240 / 3500 | 236 | 7,9 | 1998–2000 |
2.6 V6 24V | 170 / 5600 | 250 / 3000 | 230 | 8.2 | 2000–2002 |
3.0 i30 | 220 / 6200 | 300 / 3600 | 242 | 6,9 | 1998 |
Silnik | moc [KM] przy obr/min |
max. mom. obr. [Nm] przy obr/min |
prędkość maksymalna [km/h] |
przyspieszenie 0-100 km/h [s] |
lata produkcji |
---|---|---|---|---|---|
1.7 TD | 82 / 4400 | 168 / 2400 | 175 | 15,5 | 1995–1996 |
2.0 DI 16V (X20DTL) | 82 / 4300 | 185 / 1800 | 178 | 15,5 | 1996–2000 |
2.0 DTI 16V (X20DTH) | 101 / 4300 | 205 / 1600 | 195 | 13 | 1997–2000 |
2.0 DTI 16V (Y20DTH) | 101 / 4300 | 230 / 1900 | 195 | 13 | 2000–2002 |
2.2 DTI 16V (Y22DTR) | 125 / 4000 | 280 /1500 | 207 | 10,5 | 2000–2002 |
Opel Vectra C[edytuj | edytuj kod]
Opel Vectra C | |
![]() Opel Vectra C przed liftingiem |
|
Inne nazwy | Vauxhall Vectra Chevrolet Vectra Holden ZC Vectra |
Producent | Opel |
Zaprezentowany | Frankfurt Motor Show2001 kombi: Frankfurt Motor Show 2003 |
Okres produkcji | 2002 – 2008 kombi: 2003 – 2008 |
Miejsce produkcji | ![]() ![]() ![]() |
Poprzednik | Opel Vectra B |
Następca | Opel Insignia |
Dane techniczne | |
Segment | D |
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowy liftback 5 -drzwiowe kombi |
Silniki | Benzynowe: 1.6 16V 100 KM 1.8 16V 122 KM 2.2 16V 147 KM 2.2 Direct 16V 155 KM 2.0 T 16V 175 KM 3.2 V6 211 KM 2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM Diesla: 2.0 DTI 16V 100 KM 2.2 DTI 16V 125 KM 1.9 CDTI 8V 100 i 120 KM 1.9 CDTI 16V 150 KM 3.0 CDTI V6 177 i 186 KM |
Skrzynia biegów | 5 i 6-biegowa manualna 5 i 6-biegowaautomatyczna |
Rodzaj napędu | przedni |
Długość | sedan, liftback: 4596 mm kombi: 4822 mm kombi FL: 4840 mm |
Szerokość | 1798 mm |
Wysokość | sedan, liftback: 1460 mm kombi: 1500 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm kombi: 2830 mm |
Masa własna | 1393 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 61 l kombi: 60 l |
Liczba miejsc | 5 |
Test Euro NCAP | ![]() |
Pojemnośćbagażnika | sedan: 500 l liftback: 500 – 1360 l kombi: 530 – 1850 l |
Dane dodatkowe | |
Pokrewne | Opel Signum Fiat Croma Alfa Romeo 159 Saab 9-3 Cadillac BLS |
Konkurencja | Citroën C5 Ford Mondeo Mazda 6 Nissan Primera Peugeot 407 Renault Laguna Toyota Avensis Volkswagen Passat |
![]() |

Opel Vectra C po liftingu


Tył Vectry C sedan przed liftingiem

Tył Vectry C liftback przed liftingiem


Tył Vectry C kombi przed liftingiem

Tył Vectry C sedan po liftingu


Tył Vectry C kombi po liftingu
Opel Vectra C pojawił się na rynku w kwietniu 2002 roku początkowo w wersji sedan. Jednak już we wrześniu tego samego roku została wprowadzona do sprzedaży odmiana z nadwoziem typuliftback oznaczona jako GTS. Vectra GTS charakteryzowała się bardziej sportową stylistyką, zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną, oferowana była z wszystkimi silnikami dostępnymi wsedanie z wyjątkiem dwóch najsłabszych jednostek (1.6 oraz 2.0 DTI).
Model kombi, nazwany Caravan, został zaprezentowany na Salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2003 roku i zaraz potem został wdrożony do sprzedaży. Wersja Caravan miała wydłużony o 13 cm rozstaw osi, przez co oferowała większą ilość miejsca wewnątrz, na bazie tej wersji nadwoziowej powstał Opel Signum.
Sportowa wersja Vectry oznaczona jako OPC występowała wyłącznie jako liftback – GTS, orazkombi – Caravan.
W Australii Vectra produkowana była przez firmę Holden jako Holden Vectra, natomiast w Wielkiej Brytanii wytwarzane były pojazdy z kierownicą po prawej stronie określane, jako Vauxhall Vectra (B i C, angielski odpowiednik pierwszej generacji nosił nazwę Vauxhall Cavalier).
Pojazd został oparty na konstrukcji płyty podłogowej GM Epsilon I na której powstały m.in. Saab 9-3 II, Cadillac BLS, Fiat Croma.
W 2008 roku zaprezentowano następcę Opla Vectry – model Opel Insignia. Inna nazwa ma pokazać, że nowy model przedstawia kompletnie nowy styl marki Opel. Oficjalna premiera odbyła się na London Auto Show 2008. W sierpniu 2008 model ten został wprowadzony do sprzedaży na rynkach państw europy zachodniej. Warto także dodać że silniki diesla, które montowane były w tym samochodzie w ostatnich latach produkcji to silniki produkowane w zakładach Opla na licencji FIAT’a, których nazwa oryginalna to Multijet, natomiast oznaczenia Opla CDTi.
Wersje wyposażeniowe Vectry C z lat 2002 – 2009[edytuj | edytuj kod]
Typ | Dostępne silniki oraz wyposażenie |
---|---|
Elegance, Sport, Cosmo | 2.0DTI 101KM, 2.2DTI 125 KM, 1.9 CDTI 100KM, 1.9 CDTI 120KM, 1.9 CDTI 150KM, 3.0 V6 CDTI 177KM, 3.0 V6 CDTI 184KM, 1.6i 16V 100KM, 1.8i 16V 122KM, 2.2i 16V 147KM, 2.2i 16V 155KM, 2.0i 16V Turbo 175KM, 3.2i V6 211KM, 2.8i V6 Turbo 230, 250, 255, 280KM |
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod]
Silnik | Przyspieszenie 0-100 km/h [s] |
Prędkość maksymalna [km/h] |
Zużycie paliwa [l/100 km] miasto/poza miastem/średnie |
---|---|---|---|
1.6 16V 100KM rocznik 2004-06 |
12,5 | 192 | 10,0 / 5,6 / 7,2 |
1.6 16V 105KM rocznik 2006-09 |
12,6 | 194 | 9,1 / 5,5 / 6,8 |
1.8 16V 122KM rocznik 2002-06 |
11,2 | 203 | 10,8 / 5,9 / 7,7 |
1.8 16V 140KM rocznik 2006-09 |
10,7 | 210 | 9,9 / 5,6 / 7,2 |
2.0 Turbo 16V 175KM rocznik 2003-09 |
9,1 | 230 | 12,6 / 6,4 / 8,7 |
2.2 16V 147KM rocznik 2002-04 |
10,2 | 216 | 11,9 / 6,7 / 8,6 |
2.2 16V 155KM DIRECT rocznik 2004-09 |
9,4 | 218 | 10,3 / 5,9 / 7,5 |
2.8 24V 230KM rocznik 2005-06 |
7,3 | 250 | 15,4 / 7,3 / 10,3 |
2.8 24V 250KM rocznik 2006-09 |
6,9 | 250 | 15,4 / 7,3 / 10,3 |
2.8 OPC 24V 255KM rocznik 2005-06 |
6,7 | 250 | bd. |
2.8 OPC 24V 280KM rocznik 2006-09 |
6,3 | 250 | bd. |
3.2 24V 211KM rocznik 2003-05 |
7,5 | 248 | 14,0 / 7,3 / 9,8 |
1.9 CDTI 8V 100KM rocznik 2005-09 |
13,8 | 186 | 7,4 / 4,7 / 5,7 |
1.9 CDTI 8V 120KM rocznik 2004-09 |
11,5 | 200 | 7,4 / 4,7 / 5,8 |
1.9 CDTI 16V 150KM rocznik 2004-09 |
9,8 | 217 | 7,5 / 4,8 / 5,8 |
2.0 DTI 16V 101KM rocznik 2002-05 |
13,0 | 192 | 7,7 / 4,5 / 5,9 |
2.2 DTI 16V 125KM rocznik 2002-05 |
10,8 | 206 | 8,7 / 5,2 / 6,5 |
3.0 CDTI 24V 177KM rocznik 2003-05 |
9,3 | 226 | 9,8 / 5,4 / 7,0 |
3.0 CDTI 24V 184KM rocznik 2005-09 |
8,9 | 230 | 9,8 / 5,2 / 6,9 |