Saab Aero-X

Saab Aero-X− koncepcyjny samochód sportowy szwedzkiej marki Saab skonstruowany w 2006 roku i zaprezentowany w tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Pojazd zasilany jest bioetanolem.

Tył Saaba Aero X

Wnętrze Aero X

Dynamiczne nadwozie samochodu zostało wykonane z włókna węglowego[1]. Pojazd nie posiada drzwi ani słupków podtrzymujących przednią szybę natomiast zamontowano w nim podobnie jak wkokpitach samolotów myśliwskich drzwi typu Canopy, które unoszą szklany dach zintegrowany z przednią szybą i osłonami bocznymi, bez przednich słupków, taki sam jak w Maserati Birdcage 75th. Czas ich otworzenia trwa 10 s, a kierowca posiada nieograniczoną widoczność w kącie 180 stopni. Oświetlenie pojazdu zostało zbudowane ze świateł LED[2].

Silnik

  • Układ cylindrów: V6 24V
  • Układ rozrządu: DOHC
  • Pojemność skokowa: 2,8 l (2792 cm³)
  • Moc maksymalna: 405,6 KM przy 5000 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 501 Nm od 2000 do 5000 obr./min.
  • Zasilanie: Bioetanol
  • Średnica cylindra: 89.00 mm
  • Stopień sprężania: 12:1
  • Liczba zaworów na cylinder: 4

Osiągi

  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress