Naprawa Renault Clio Warszawa

Renault Clio – model samochodu osobowego segmentu B, produkowanego przez firmę Renault od czerwca 1990 roku.

Clio I (1990-1998)

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Renault Clio I
Renault Clio I phase II
Renault Clio I phase II
Producent Renault
Premiera 1990
Okres produkcji 1990–1998
Miejsce produkcji Francja, Hiszpania, Słowenia
Poprzednik Renault 5
Następca Renault Clio II
Dane techniczne
Segment B
Typy nadwozia 3- i 5-drzwiowy hatchback
Silniki 1108 cm³, typ C1E (gaźnik)
1171 cm³, typ E5F (gaźnik)
1171 cm³, typ E7F (inj)
1149 cm³, typ D7F (mpi)
1239 cm³, typ C3G
1397 cm³, typ E6J (gaznik)
1397 cm³, typ E7J (inj)
1721 cm³, typ F2N (gaźnik)
1721 cm³, typ F3N (inj)
1794 cm³, typ F3P (inj)
1764 cm³, typ F7P (16V)
1998 cm³, typ F7R (16V)
1870 cm³, typ F8Q (diesel)
Skrzynia biegów 4- lub 5-biegowa manualna lub automatyczna
Długość 3709 – 3716 mm
Szerokość 1615 – 1641 mm
Wysokość 1365 – 1395 mm
Rozstaw osi 2472 mm
Masa własna 800 – 1000 kg
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 265-1055 l
 Multimedia w Wikimedia Commons

Renault Clio I – tył

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Produkcję pierwszej generacji Clio rozpoczęto w czerwcu roku 1990. Samochód został wprowadzony jako następca modeluRenault 5. Był to pierwszy od lat model, w którym Renaultodeszło od konwencji nazywania samochodów symbolami liczbowymi. Nazwa wywodzi się od Klio– imienia muzy historii w mitologii greckiej. Pojazd zyskał duże uznanie w oczach dziennikarzy, którzy nagrodzili go tytułem “Samochód roku 1991”. Auto miało nadwozie typu hatchback o trzech lub pięciu drzwiach. W początkowej fazie produkcji, samochód oferowano z benzynowymi silnikami o pojemnościach 1,1 l (oznaczenie C1E), 1,2 l (E5F, E7F) i 1,4 l (E6J, E7J), orazwysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,9 l (F8Q). Z czasem gamę jednostek napędowych uzupełniły silniki o pojemności 1,8 l (F3P), oraz stosowane w usportowionych wersjach jednostki szesnastozaworowe 1,8 16V (F7P w Clio 16V), oraz 2,0 16V (F7R w limitowanej wersji Clio Williams). W marcu 1994 roku Renault Clio zostało poddane modernizacji, w wyniku której pojawił się model o oznaczeniu “phase 2” (faza druga). Zmiany obejmowały zewnętrzne elementy wystroju nadwozia (m. in. atrapa chłodnicy, listwy boczne, tylne lampy, lusterka zewnętrzne), a także drobną kosmetykę wnętrza (nowe wzory tapicerki, przełączniki itp.). Powiększono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego (m. in. zastosowano pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa). Z oferty zniknął przestarzały silnik 1,1 l. W 1996 roku dokonana została ostatnia modernizacja Clio, czego efektem był model “phase 3” (faza trzecia). Zmiany widoczne były przede wszystkim w przedniej części pojazdu. Pojawiły się nowe, większe reflektory, atrapa chłodnicy zintegrowana ze zderzakiem, oraz inne detale jak trzeci stop na tylnej klapie. Wzmocniono elementy płyty podłogowej oraz nadwozia co zaowocowało znacznym poprawieniem bezpieczeństwa. W gamie silników jednostka 1,2 l została zastąpiona nowszą wersją o pojemności 1149 cm³ (D7F). W tej wersji Clio I produkowane było do 1998 roku. Renault Clio pierwszej generacji zostało wyprodukowane w 4 milionach egzemplarzy.

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Wersje

  • RL – podstawowa
  • RN – średnia
  • RT – wysoka
  • S – lekko usportowiona wersja na bazie Clio 1.4 RN
  • RTi – usportowiona, z ośmiozaworowym silnikiem 1.4 l (E7J) o mocy ok. 80 KM
  • RSi – usportowiona, z ośmiozaworowym silnikiem 1,8 l (F3P) o mocy 110 KM
  • 16V lub 16s – sportowa, z silnikiem 1,8 16V (F7P) o mocy 136 KM ( 16v katalizator) lub 140 KM (16s) (tylko “phase I” i “phase II”)
  • RC – inaczej “Societe” – dwuosobowa wersja dostawcza

Wersje specjalne

  • Baccara – luksusowa wersja Clio I (m. in. skórzana tapicerka, klimatyzacja, wspomaganie) dostępna z ręczną i automatyczną skrzynią biegów i silnikami o pojemności 1,4 oraz 1,8 l.
  • Williams – limitowana, sportowa edycja z silnikiem 2,0 16V (F7R) o mocy 150 KM (tylko “phase I” i “phase II”).
  • Campus
  • Graffiti – Wersja Clio dla młodzieży dostępna w kolorach (białym, czarnym, malinowa czerwien, wrzosowy błękit).
  • Be Bop – wersja Clio I dostępna od marca 1994. Nadwozie: 3 i 5 drzwiowe. Silniki: benzynowy 1.2 i 1.4 oraz diesel 1.9. Wprowadzone wyposażenie seryjne: środkowe nawietrzniki, nowa środkowa konsola, gniazdo zapalniczki, 3-ramienna sportowa kierownica, wycieraczka tylnej szyby, sygnalizacja nie zgaszenia świateł po wyłączeniu silnika, oświetlenie bagażnika, drzwi częściowo pokryte tkaniną, niebieski dywanik.
  • Oasis
  • Chippie
  • Mexx
  • Grand Prix – wyprodukowano 500 sztuk. Napędzany był silnikiem 1,8 l. Jedynym dostępnym kolorem był niebieski metalizowano-perłowy. Takie auta najczęściej trafiały do miłośników Renault.
  • MTV – tylko ph3. Bardzo rzadka wersja na Amerykę Łacińską. Samochód został wyposażony w aluminiowe felgi, dwie poduszki, dodatkowe zegary oraz przyzwoite nagłośnienie.
  • Maxi paradise – tylko phase 3 ( 2 poduszki powietrzne, wspomaganie, centralny zamek z pilotem, instalacja audio, szyberdach, charakterystyczne srebrne pełne kołpaki).

 

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Clio II (od 1998)

Renault Clio II
Renault Clio II phase I
Renault Clio II phase I
Inne nazwy Renault Clio Storia
Producent Renault
Premiera 1998
Okres produkcji 1998 – nadal (Clio Storia)
Miejsce produkcji Francja, Hiszpania, Słowenia
Poprzednik Renault Clio I
Następca Renault Clio III
Dane techniczne
Segment B
Typy nadwozia 3 i 5-drzwiowy hatchback
Silniki 1149 cm³, typ D7F lub D4F
1390 cm³, typ E7J lub K4J
1598 cm³, typ K7M lub K4M
1998 cm³, typ F4R
1461 cm³, typ K9K (dCi)
1870 cm³, typ F8Q
1870 cm³, typ F9Q (dTi)
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna lub automatyczna
Długość 3812 mm
Szerokość 1639 mm
Wysokość 1417 mm
Rozstaw osi 2472 mm
Masa własna 900 – 1015 kg
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 255-1035 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Renault Thalia

Renault Clio II – tył

Renault Clio Phase III

Renault Clio Storia/Campus

Wiosną 1998 roku zaprezentowano całkowicie nowy model – Clio II. Zaprojektowany od podstaw samochód wyróżniał się nowoczesną stylistyką, wyraźnie jednak nawiązującą do poprzednika. Podobnie jak poprzednik, był to 3- lub 5-drzwiowyhatchback, jednak nieco dłuższy, wyższy i szerszy. Gama silników składała się ze zmodernizowanych jednostek 1,2 l (D7F) i 1,4 l (E7J) znanych z poprzedniej generacji Clio, oraz 1,6 l (K7M) i 1,6 16V (K4M) stosowanych wcześniej w większym modelu Renault Megane. Dostępne były też silniki wysokoprężne – wolnossący oraz turbodoładowany – o pojemności 1,9 l. W2000 roku pojawiła się jednostka 1,4 16V (K4J), natomiast rok później 1,2 16V (D4F), która zastąpiła ośmiozaworowy silnik 1.4 l (E7J). Także w 2000 roku pojawiła się sportowa wersja Clio II o nazwie Sport. Napędzana była silnikiem o pojemności 2,0 l (F4R) i mocy 169 KM. Pozwalała rozpędzać Clio do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy i osiągać prędkość 220 km/h. W 2001 roku pojawiła się w sprzedaży wersja z czterodrzwiowym nadwoziem typusedan, zwana w zależności od rynku Renault Clio Symbol, Renault Clio Sedan lub Renault Thalia. W tym samym roku Clio II przeszło gruntowną modernizację, w wyniku której powstał model “phase 2”. Zewnętrznie różnił się on całkowicie nową przednią ścianą nadwozia, tylnymi lampami, tylnym zderzakiem, listwami bocznymi i innymi detalami. Od nowa zaprojektowano wówczas wnętrze pojazdu, oraz wprowadzono zmiany w zawieszeniu oraz wyposażeniu odpowiedzialnym za bezpieczeństwo bierne. Od tego czasu Renault odeszło również od dotychczasowego systemu oznaczeń poziomu wyposażenia (RL, RN, RT itp.), na rzecz nowych określeń pochodzących z języka francuskiego (Authentique, Expression, Dynamique itp.). Nowością były turbodoładowane wysokoprężne jednostki napędowe typu common rail o pojemności 1,5 l (K9K) i mocach 65, 82 lub 100 KM. Stosowano je w modelach dCi. Kolejna modernizacja Clio miała miejsce jesienią 2003 roku, kiedy pojawił się model “phase 3”. Zakres zmian był jednak niewielki i ograniczał się głównie do kosmetyki poprawiającej nieco wygląd samochodu (m.in. Delikatne przemodelowanie przedniego zderzaka czy “nerek” atrapy chłodnicy.). W tej formie auto dotrwało do 2005 roku, kiedy zaprezentowano jego następcę – Clio III. Nie spowodowało to jednak zakończenia produkcji Clio II. W zmodernizowanej formie (“phase 4”) w dalszym ciągu jest oferowany na niektórych rynkach(w tym w Polsce) pod nazwą Clio Storia. Na Zachodnich rynkach model jest oferowany pod nazwą Clio Campus. Aby Unowocześnić przestarzałą sylwetkę Renault zmieniło lekko wygląd wersji Storia/Campus. Zmianie uległ tył,przód oraz podzespoły. Następca modelu Thalia został zaprezentowany w 2008 roku na bazie modelu II, a nie III generacji.Nie jest już tak podobny do modelu Clio.

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Wersje (phase 1)

  • RL
  • RN (RTA)
  • RT (RTE)
  • f
  • Sport
  • MTV
  • Tech Far
  • Tech Road
  • Tech Run
  • Initiale
  • Societe (dostawcza)

Wersje (phase 2 i 3)

  • Access
  • Alize
  • Authentique
  • Dynamique
  • Expression
  • Extreme / Billabong
  • Fairway
  • Privilege
  • Initiale
  • Initiale Paris
  • Sport
  • Sport Jean Ragnotti
  • Cup
  • Trophy
  • Societe (dostawcza)
  • Storia / Campus

Silniki Clio 1999-2004

Silnik Pol.
(cm3)
Wersje nadw. Max moc
KM
Max mom obr.
(Nm@obr/min
Przysp.
(0-100 km/h
Prędkość max
(km/h
Spal. l/100km miasto Spal. l/100km poza miastem Lata produkcji
1.2/D7F 1149 Basis, RN (3-5d) 60@5250 93@2500 15.0 160 7.9 5.2 1999
1.4/E7J 1390 RN, RT (3-5d) 75@5500 114@5250 12.1 170 8.8 5.6 1999
1.6/K4M 1598 RT, Initiale (3-5d) 90@5250 131@2500 10.6 181 9.6 5.8 1999
1.6/K4M 1598 RT, Initiale (3-5d, aut Proactive) 90@5250 131@2500 12.9 175 10.8 6.1 1999
1.6/K4M 1598 16V (3-5d) 110@5750 148@3750 9.6 195 9.4 6.0 1999
1.9D/F8Q 1870 Basis, RN, RT (3-5d) 65@4500 118@2250 15.4 161 7.9 4.9 1999
1.2/D7F 1149 (3d) 60@5250 93@2500 15.5 155 7.7 5.0 1999
1.2/D7F 1149 (5d) 60@5250 93@2500 15.0 160 7.9 5.2 1999
1.6/K4M 1598 (3-5d) 90@5250 131@2500 10.6 181 9.6 5.8 1999
1.6/K4M 1598 (3-5d, aut) 90@5250 131@2500 12.9 175 10.5 6.0 1999
1.6/K4M 1598 16V (3d) 110@6750 148@3750 9.6 195 9.4 6.0 1999
1.2/D7F 1149 MTV (3-5d) 60@5250 93@2500 160 7.9 5.2 2000
1.4/K4J 1390 RT, RXE, Tech’Run, MTV (3-5d) 98@6000 127@3750 10.5 186 8.8 5.2 2000
1.6/K4M 1598 RXE, Initiale, Sport (5d) 110@5750 148@3750 9.6 195 9.4 6.0 2000
1.6/K4M 1598 RXE, Initiale (5d, aut Proactive) 90@5250 131@2500 12.9 175 10.8 6.1 2000
1.6/K4M 1598 16V (3d) 110 2000
2.0/F4R 1998 Sport (3d) 172@6250 200@5400 7.3 220 10.5 6.4 2000
1.9dTi/F9Q780 1870 RT, RXE, Tech’Road, MTV (3-5d) 80@4000 160@2000 12.8 174 6.7 4.3 1999-2002
1.2/D7F 1149 Travel (3-5d) 60@5250 93@2500 15.0 160 7.9 5.2 2000
1.4/K4J 1390 Travel (3-5d) 75@5500 114@4250 12.1 170 8.8 5.6 2000
1.2/D7F 1149 Authentique (3-5d) 60@5250 93@2500 15.0 158 7.9 4.9 2001
1.2/D4F 1149 Authentique, Expression (3-5d) 75@5500 105@3500 13.0 170 7.8 4.9 2001
1.4/K4J 1390 Expression, Privilege (3-5d) 98@6000 127@3750 10.5 185 9.2 5.3 2001
1.4/K4J 1390 Dynamique (3d) 98@6000 127@3750 10.5 185 9.2 5.3 2001
2.0/F4R 1998 Sport (3d) 172@6250 200@5400 7.2 220 1.2 6.3 2001
1.5dCi/K9K 1461 Authentique (3-5d) 65@4000 160@2000 15.0 162 5.4 3.7 2001
1.5dCi/K9K 1461 Expression, Privilege (3-5d) 80@4000 185@2000 12.2 175 5.3 3.7 2001
1.2/D4F 1149 (3-5d) 75@5500 105@3500 14.6 170 7.6 4.8 2002
1.4/K4J 1390 (3-5d) 98@6000 127@3750 12.9 180 10.0 5.8 2002
1.6/K4M 1598 (3d) 110@5750 148@3750 10.5 188 10.6 5.6 2002
1.5dCi/K9K 1461 80@4000 185@2000 12.2 175 5.3 3.6 2002-2004
1.2/D4F 1149 Extreme 75@5500 105@3500 2002
1.4/K4J 1390 Extreme 98@6000 127@3750 2002
1.5dCi/K9K 1461 65@4000 160@2000 15.0 163 5.4 3.7 2002-2004
1.2/D7F 1149 60@5250 93@2500 15.0 158 7.9 4.9 2004
1.2/D4F 1149 75@5500 105@3500 13.0 170 7.8 4.9 2004
1.2/D4F 1149 (aut Quickshift) 75@5500 105@3500 14.6 170 7.6 4.8 2004
1.4/K4J 1390 98@6000 127@3750 10.5 185 9.2 5.3 2004
1.4/K4J 1390 (aut Proactive) 98@6000 127@3750 12.9 180 10.0 5.8 2004
1.6/K4M 1598 110@5750 148@3750 9.6 193 9.3 5.6 2004
1.6/K4M 1598 (aut Proactive) 110@5750 148@3750 10.5 188 10.6 5.6 2004
2.0/F4R 1998 182@6500 200@5250 7.1 222 11.3 6.2 2004
1.5dCi/K9K 1461 100@4000 200@1900 10.6 185 5.2 3.8 2004

Opracowanie na podstawie renaultclio.pl

Silniki Clio Storia

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.2 60 1149 58 (43)/5250 93/2500 R4 OHC/8 15,0 158 7,9/4,7/5,9
1.2 60 LPG 1149 60 (44)/5250
[58 (43)/5250]
91/2500
[88/2500]
R4 OHC/8 16,2
[16,4]
158 7,7/5,0/6,0
[10,1/6,3/7,7]
1.2 16v 75 1149 75 (55)/5500 105/4250 R4 DOHC/16 13,0 170 7,8/4,9/5,9

Dla wersji 1.2 60 LPG w nawiasach kwadratowych podano osiągi przy zasilaniu silnika gazem LPG.

Naprawa Renault Clio  Warszawa

  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.5 dCi 65 1461 65 (47)/3750 160/1900 R4 OHC/8 14,9 165 5,4/3,8/4,4

 

Clio III (od 2005 do 2012)

Renault Clio III
Renault Clio III 3D
Renault Clio III 3D
Inne nazwy Renault Lutecia (Japonia)
Producent Renault
Premiera Frankfurt Motor Show 2005
Okres produkcji od 2005
Miejsce produkcji  Francja
Poprzednik Renault Clio II
Następca Renault Clio IV
Dane techniczne
Segment B
Typy nadwozia 3 i 5-drzwiowy hatchback
5-drzwiowe kombi (Grandtour)
Silniki 1149 cm³, typ D7F lub D4F
1390 cm³, typ K4J
1598 cm³, typ K7M lub K4M
1998 cm³, typ F4R
1461 cm³, typ K9K
Skrzynia biegów 5- lub 6-biegowa manualna lub automatyczna
Długość 3986 mm
Szerokość 1707 mm
Wysokość 1497 mm
Rozstaw osi 2575 mm
Masa własna 1080 – 1260 kg
Poj. zbiornika paliwa 55 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 288-1038 l (hatchback)
403-1277l (kombi)
Dane dodatkowe
Pokrewne Renault Modus
Renault Thalia
Konkurencja Opel Corsa
Fiat Punto
Peugeot 207
Ford Fiesta
Volkswagen Polo

tył odmiany 5D

tył odmiany Grandtour

Renault Clio III Phase II

Renault Clio III Phase II – tył

Renault Clio III Grandtour Phase II

Produkcja trzeciej generacji samochoduRenault Cliorozpoczęła się w 2005roku. Samochód początkowo występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, ale później dołączyła także odmiana kombi – Grandtour. Samochód występuje z bardzo szeroką gamą silników benzynowych, których moc wynosi od 65 do 197 KM. Clio występuje także z motorami wysokoprężnymi – 1.5 dCi o mocach 68 i 86 KM.

Silniki

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.2 16v 65 1149 65 (48)/5500 105/4250 R4 DOHC/16 14,9 157 7,6/4,9/5,9
1.2 16v 75 1149 75 (55)/5500 105/4250 R4 DOHC/16 13,4 167 7,6/4,9/5,9
1.2 16v 80Quickshift 1149 78 (57,5)/5500 108/4250 R4 DOHC/16 14,9 171 7,1/4,7/5,6
1.2 TCE 100 1149 101 (74)/5500 145/3000 R4 DOHC/16 11,0 184 7,4/4,8/5,8
1.4 16V 1390 98 (72)/5700 127/4250 R4 DOHC/16 11,4 183 8,7/4,5/6,6
1.6 16V 110 1598 110 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 10,2 190 9,0/5,4/6,7
1.6 16V 110
Aut.
1598 110 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 12,2 186 10,0/6,1/7,5
2.0 16V 200 1998 197 (145)/7250 215/5550 R4 DOHC/16 6,9 223 11,6/6,5/8,4
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.5 dCi 70 1461 68 (50)/4000 160/1700 R4 OHC/8 15,2 162 5,3/4,1/4,5
1.5 dCi 85 1461 86 (63)/3750 200/1900 R4 OHC/8 12,7 174 5,2/4,0/4,4

Dane techniczne Renault Clio Sport F1 Team R27[edytuj]

Silnik benzynowy, R4, 16 zaw.
Typ zasilania paliwem wtrysk wielopunktowy
Pojemność 1998 cm³
Moc maksymalna 145kW (197KM) @ 7250 obr./min
Maks. moment obrotowy 215 Nm @ 5550 obr./min
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
Napęd przedni
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce tarczowe went./tarczowe went.
Opony 215/45 R17
Bagażnik/po złożeniu siedzeń 290/1030
Zbiornik paliwa 55 l
Typ nadwozia hatchback
Liczba drzwi/miejsc 3/5
Wymiary (dł./szer./wys.) 3990/1770/1485 mm
Rozstaw osi 2585 mm
Masa własna/ładowność 1260/430 kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie (l/100km) 11,6/6,5/8,4
Prędkość maksymalna 223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gw. perforacyjna /na lakier 12 lat / 3 lata
Okresy międzyprzeglądowe co 20 tys. km
Cena wersji podstawowej 81 500 zł (2008 rok)

Naprawa Renault Clio  Warszawa

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress