NAPRAWA MITSUBISHI – SERWIS MITSUBISHI

Mitsubishi Motors Corporation Mitsubishi Jidōsha Kogyo KK , IPA:  [mi ꜜ tsu ͍ biɕi̥] ) jest międzynarodowym producentem samochodów z siedzibą w Minato , w Tokio .[ 4 ] W 2010 roku było to szóste co do wielkości japoński producent samochodów i XVI do wielkości na świecie, mierzona produkcji. Jest częścią Mitsubishi keiretsu , dawniej największym przemysłowym grupy w Japonii, a powstała w 1970 roku z branży motoryzacyjnej podziału Mitsubishi Heavy Industries .  

 

Historia

Pracownicy Mitsubishi Shipbuilding Co Ltd obok jednego z prototypowego modelu Mitsubishi A motoryzacyjnych.

Początki motoryzacji Mitsubishi sięgają aż 1917 roku, kiedy Mitsubishi Shipbuilding Co Ltd. wprowadziła model , pierwszym seryjnie produkowanym w Japonii samochód.   w całości ręcznie zbudowany siedem-osobowa sedan oparty na Fiat Tipo 3 , okazało się drogie w porównaniu do swoich amerykańskich i europejskich produkowanych seryjnie rywali, a zostało przerwane w 1921 roku po zaledwie 22 został zbudowany.  

W 1934 roku, Mitsubishi Shipbuilding została połączona z Mitsubishi Aircraft Co, z siedzibą w 1920 roku do produkcji silników lotniczych i innych części. Jednolity firma była znana jakoMitsubishi Heavy Industries (MHI), był największą prywatną firmą w Japonii.   MHI koncentruje się na produkcji samolotów i statków i samochodów kolejowych i maszyn, ale w 1937 roku opracował PX33 i sedan prototyp dla wojskowych używać. Był to pierwszy japoński samochód osobowy z wbudowanym pełnym wymiarze czasu pracy napędu na cztery koła , technologia firma wróci do prawie pięćdziesiąt lat później w jej dążeniu do sportów motorowych i sukcesu sprzedaży.  

1937 Mitsubishi PX33 na wystawie wMondial de l’Automobile we wrześniu 2006 roku.

Natychmiast po koniec II wojny światowej , firma powróciła do pojazdów produkcji. Fusoprodukcja autobus wznowione, a mały trójkołowy pojazd ładunek nazywany Mizushima iskuter o nazwie Pigeon Srebrny zostały również opracowane. Jednakże, zaibatsu (japońska rodzina sterowane przemysłowe konglomeraty) kazano zostać zdemontowane przezaliantów władzy w 1950 roku, i Mitsubishi Heavy Industries został podzielony na trzy regionalnych firm, każda z zaangażowania w motoryzacyjnym rozwoju: Zachód Japonia Heavy-Industries, Central Japan Heavy-Industries, a Wschód Japonia Heavy-Industries.

Wschód Japonia Heavy-Industries rozpoczęła import Henry J i tani amerykański sedan zbudowany przez cesarza Motors , w zestawie Knockdown (PChN) formy w 1951 roku i kontynuował w celu dostosowania ich do Japonii na okres pozostający do samochodu trzech lat serii produkcyjnej. W tym samym roku, Centralny Japonia Heavy-Industries zawarł podobną umowę z Willys (obecnie własność Kaiser) dla CKD zmontowanego Jeep CJ-3Bs .Umowa ta okazała się bardziej trwały, z licencjonowanymi Jeep Mitsubishi w produkcji aż do 1998, w trzydzieści lat po Willys sami zastąpił model.

Na początku roku 1960 gospodarka Japonii była szykuje się; płace rosły i idea motoryzacji rodziny został startu. Central Japan Heavy-Industries, obecnie znany jako Shin Mitsubishi Heavy Industries-, już ponownie powołała dział motoryzacyjny w swojej siedzibie w 1953 roku. Teraz jest gotowa do wprowadzenia Mitsubishi 500 i rynek masowy sedan , do nowego zapotrzebowania ze strony konsumentów.Wynikało to w 1962 roku z Minica samochodu kei i Colt 1000 , pierwszy jej Colt linii samochodów rodzinnych, w 1963 roku.

Zachód Japonia Heavy-Industries (obecnie pod nazwą Mitsubishi Shipbuilding & Engineering) i East Japan Heavy-Industries (obecnie Mitsubishi Nihon Heavy-Industries) również rozszerzyli swoje oddziały samochodowych w 1950 roku, a trzy zostały ponownie włączone jako Mitsubishi Heavy Industries w 1964 roku . W ciągu trzech lat jego produkcja wyniosła ponad 75.000 pojazdów rocznie. Po udanym wprowadzeniu pierwszego Galant w 1969 roku i wzrostu podobnego z działu handlowego pojazdu, podjęto decyzję, że firma powinna tworzyć jedną operację skoncentrować się na branży motoryzacyjnej. Mitsubishi Motors Corporation (MMC) został założony 22 kwietnia 1970 roku jako spółka zależna MHI pod przywództwem Tomio Kubo, udany inżynier z działu samolotów.

Logo z trzema czerwonymi diamentami, wspólnie z ponad czterdziestu innych firm w ramach keiretsu , wyprzedza Mitsubishi Motors sam przez prawie sto lat. Został on wybrany przez Iwasaki Yataro , założyciel Mitsubishi , jak to miało sugerować herbem klanu Tosa, który jako pierwszy zatrudnił go, a ponieważ jego własny herb rodzinny był trzy rhombuses ułożone jedna na drugiej. Nazwa Mitsubishi jest kufer z Mitsu (“trzy”) i hishi (dosłownie “woda kasztan”, często używane w języku japońskim dla oznaczenia diament lub rombu).

Japonia Kanały sprzedaży

Mitsubishi Akita

Obecnie Mitsubishi Motors prowadzi dwa detaliczne kanały sprzedaży, które sprzedają konkretnych modeli, zwanych ” Car Plaza “i” Galant Shop “. Niektóre modele są cenami albo do kanału, a niektóre modele są dostępne w obu kanałach, zgodnie z wymogami lokalnych japońskich warunkach rynkowych. Poniżej znajduje się lista pojazdów sprzedanych w Japonii, ponieważ nie wszystkie międzynarodowe Mitsubishi Motors są dostępne produkty.

  • Wszystkie samochody sprzedawane w ” Car Plaza “(ustanowiony 1978)

Mitsubishi Challenger , Mitsubishi Airtrek , Mitsubishi RVR , Mitsubishi Aspire , Mitsubishi Eterna , Mitsubishi Carisma , Mitsubishi Mirage , Mitsubishi Strada , Mitsubishi Diamante ,Mitsubishi Delica , Mitsubishi Legnum , Mitsubishi GTO , Mitsubishi Eclipse , Mitsubishi FTO , Mitsubishi Tredia , Mitsubishi Cordia , Mitsubishi Chariot , Libero Mitsubishi , Mitsubishi Lancer , Mitsubishi Pajero , Mitsubishi eK

  • Wszystkie samochody sprzedawane w ” Galant Shop “

Mitsubishi Galant , Mitsubishi jowialny , Mitsubishi Proudia , Godność Mitsubishi , Mitsubishi Pajero , Mitsubishi Jeep , Mitsubishi Lancer , Mitsubishi Minica , Mitsubishi taksówka nielicencjonowana , Mitsubishi Minica Toppo , Mitsubishi Pajero Mini , Mitsubishi Colt

Połączenie Chrysler

1970

Część strategii ekspansji pana Kubo było zwiększenie eksportu przez kucie sojuszy z renomowanych firm zagranicznych. Dlatego w 1971 roku MHI sprzedawane amerykański gigant motoryzacyjny Chrysler 15 procent udziałów w nowej spółce. Dzięki tej transakcji, Chrysler rozpoczął sprzedaż Galant w Stanach Zjednoczonych jako Dodge Colt (który był pierwszym rebadged produkt Mitsubishi sprzedawany przez Chryslera) popychanie roczną produkcję 250.000 MMC poza pojazdami. W 1977 roku Galant została sprzedana jako Chrysler Sigma w Australii.

1973 Mitsubishi Galant , podstawą dla firmy pierwszym niewoli importu transakcji z Chryslerem.

W roku 1977, sieć “Colt” marką dystrybucji i sprzedaży sprzedawców został ustalony przezEuropie , a Mitsubishi stara się rozpocząć sprzedaż pojazdów bezpośrednio. Roczna produkcja była już wzrosła z 500.000 pojazdów w 1973 roku do 965,000 w 1978 roku, kiedy Chrysler rozpoczął sprzedaż Galant jako Dodge Challengera i Plymouth Sapporo . Jednak ta ekspansja zaczęła powodować tarcia; Chrysler zobaczył ich rynków zagranicznych dlasubcompacts jako bezpośrednio wkroczyła przez swoich japońskich partnerów, MMC czuli Amerykanie domagali się zbyt wiele do powiedzenia w swoich korporacyjnych decyzji.

1980 & MMAL

Mitsubishi w końcu osiągnąć roczną produkcję miliona aut w 1980 roku, ale przez ten czas jego sojusznik nie było tak zdrowe; W ramach swojej walki, aby uniknąć bankructwa , Chrysler był zmuszony sprzedać swoje Australian dział produkcji do MMC w tym roku.Nowe japońskie właściciele przemianowany to Mitsubishi Motors Australia Ltd (MMAL).

W 1982 roku marka Mitsubishi została wprowadzona na rynek amerykański po raz pierwszy. Tredia sedan , a Cordia i Starion coupé , początkowo były sprzedawane za pośrednictwem 70 dealerów w 22 krajach, z rozdziału 30000 pojazdów między nimi. Kontyngent ten, ograniczony w drodze wzajemnego porozumienia między rządami obu krajów, musiał być zaliczone do 120.000 samochodów przeznaczonych dla Chryslera. Pod koniec 1980 roku, jako MMC rozpoczęła znaczący impuls do zwiększenia obecności amerykańskiej, to wyemitowało pierwszą krajową kampanię reklamową w telewizji, i wykonane plany zwiększenia swojej sieci dealerskiej do 340 dealerów. W roku 1989 na całym świecie produkcji Mitsubishi, w tym jego zagranicznych oddziałów, osiągnęła 1,5 miliona sztuk.

Diamond-Star Motors

Główny artykuł: Diamond-Star Motors

Mimo istniejących napięć między Chryslera i Mitsubishi, zgodzili się zjednoczyć w procesie wytwarzania pojazdów w Normal, Illinois .50/50 przedsięwzięcie dostarczył sposób obejścia dobrowolnych ograniczeń przywozowych, jednocześnie zapewniając nową liniękompaktowych i subcompact samochody dla Chryslera. Diamond-Star Motors (DSM)-z logo spółek dominujących: trzy diamenty(Mitsubishi) i penta gwiazda (Chrysler)-została założona w październiku 1985 roku, aw kwietniu 1986 ziemia została przerwana na 1,9 miliona stóp kwadratowych ust 177.000 m²) zakładu produkcyjnego. W 1987 roku firma została sprzedaży 67.000 samochodów rocznie w USA, ale kiedy zakład został zakończony w marcu 1988 roku zaoferował roczną wydajność 240,000 pojazdów. Początkowo trzy platformy wymiany kompaktowe coupé 2 +2 zostały wydane, o Mitsubishi Eclipse i Eagle Talon i Plymouth Laser , z innych modeli wprowadzono w kolejnych latach.

1988 IPO

1982 Mitsubishi Pajero , spółki najbardziej udany SUV .

Mitsubishi Motors wszedł na giełdę w 1988 roku, kończąc swój status jako jedyny z producentów jedenastu japońskich samochodowych być prywatna. Mitsubishi Heavy Industries zgodzili się zredukować swój udział do 25 procent, zachowując swoją pozycję jako największego pojedynczego akcjonariusza. Chrysler, tymczasem zwiększył udziały do ponad 20 procent. Kapitał podniesiony przez wspomnianego pierwszej ofercie Mitsubishi pozwoliło spłacić część swoich długów, a także rozszerzyć swoje inwestycje w całej południowo-wschodniej Azji , gdzie było już działa na Filipinach , w Malezji i Tajlandii .

1990

Hirokazu Nakamura został prezesem Mitsubishi w 1989 roku i poprowadził firmę w niektórych obiecujących kierunkach, wraz z pojawieniem się na japońskiej bańki cen aktywów “korektą na rynku”, który doprowadził do zaginionej Dekady jako wyniku Plaza Accord porozumienia podpisanego w 1985 roku. Sprzedaż spółki nowego Pajero zostały bucking obiegowej przez coraz bardziej popularne, nawet w zatłoczonych ulicach Japonii. Chociaż sprzedaż SUV-ów i lekkich ciężarówek zostały kwitnie w Stanach Zjednoczonych, Japonii producenci samochodów odrzucił pomysł, że taki trend może wystąpić w ich własnym kraju. Nakamura, jednak, zwiększenie budżetu na narzędzia rozwoju sportu produktu, a jego hazard opłacił; szeroką linię Mitsubishi na cztery koła napędu pojazdów, od Mitsubishi Pajero Mini samochód kei do Delica Space Gear osobowego vana, jechał na fali SUV- Kupując w Japonii w okresie od początku do połowy lat 1990 i Mitsubishi zobaczyłem jej ogólny krajowy wzrost udziału do 11,6 procent w 1995 roku.

Niepodległości

W 1991 roku Chrysler sprzedał swoje udziały w Diamond-Star Motors do swojego partnera, i od tego czasu nadal będą udostępniać komponenty i produkcji na podstawie umowy tylko. Chrysler zmniejszył swoje udziały w Mitsubishi Motors do mniej niż 3 procent w 1992 roku i ogłosił swoją decyzję do pozbycia się wszystkich swoich pozostałych akcji na wolnym rynku w 1993 roku. Obie firmy jednak nadal ich ścisły sojusz z Chrysler dostarcza kilka części do silników i skrzyń biegów dla DSM, a Mitsubishi marketingu produktów Chrysler za granicą i dostarczanie silników dla minivanów Chrysler i samochodów.

DSM został oficjalnie przemianowany Mitsubishi Motor Manufacturing Ameryki 1 lipca 1995 r., a Mitsubishi Motors North America, produkcja Division w 2002 roku.

Mitsubishi “Seria Debut” zarządzanie

W 2002 roku Chrysler zdołał XM Satellite Radio z serii Debut.

DaimlerChrysler

Główny artykuł: DaimlerChrysler-Mitsubishi Alliance

Dwa lata po fuzji Daimlera i Chryslera do tworzenia DCX, amerykańsko-niemiecki koncern zapłacił 1,9 mld USD do pakietu kontrolnego 34 procent MMC, starając się spełnić prezes Jürgen Schrempp wizji ‘s z “Welt AG” (“świat korporacja “). Cena odzwierciedla 200 mln USD rabatu na pierwotnie uzgodnionego, spowodowane przez publicznego ujawnienia wady zatuszować skandal. W marcu 2001 r. wzrosła ona swój udział do 37,3 procent, gdy nabyte Volvo “udział w operacjach truck-Przygotowywanie MMC, zwiększając dodatkowo udział Mercedesa w rynku już zdominowany. Jednak wrangles najwyższego kierownictwa w DCX w kwietniu 2004 roku uniemożliwił im oferowanie pomocy finansowej, jak Mitsubishi próbował obniżyć rujnujących długów. [ 12 ] Kiedy US 4 miliardów dolarów pakiet ratunkowy został uzgodniony z Tokio opartej Phoenix Capital w maju 2004 r. stawka DCX została zmniejszona do 23 procent, a dalsze dokapitalizowanie następnie rozcieńczyć gospodarstwo do 12,4 proc. Wreszcie, w dniu 11 listopada 2005 r., pozostałe akcji został sprzedany za 1,1 mld USD-USA 800 milionów dolarów straty w ciągu pięciu lat. [ 13 ] Trzy dni później kupujący, bank inwestycyjnyGoldman Sachs , sprzedał akcje na za US $ 80 milionów zysku . [ 14 ]

Nowy główny akcjonariusz Phoenix Capital poszły w następnym miesiącu, sprzedając wszystko, ale 50 milionów jej 575 mln akcjiJPMorgan w dniu 9 grudnia 2005 roku. Po raz kolejny bank inwestycyjny wyładowywane ich zakupu w ciągu kilku dni do kilkudziesięciu milionów zysku. W obu przypadkach ewentualne kupujących były częścią Mitsubishi keiretsu , wracając MMC do japońskiej posiadania.

Inne sojusze

Volvo

Mitsubishi udział w joint venture z rywalem samochód-maker Volvo i holenderskiego rządu na byłego DAF zakładu w Born w 1991 roku.Praca, markowe NedCar , rozpoczęła produkcję pierwszej generacji Mitsubishi Carisma obok w Volvo S40/V40 w 1996 roku.

Holenderski rząd sprzedał się partnerami w roku 1999 i Volvo, już własnością Geely , sprzedał swoje udziały do Mitsubishi na początku 2001 r. do opuszczenia japońską firmę jako jedynego akcjonariusza pozostałych. Fabryka produkuje obecnie najnowszy Mitsubishi Colt i superminis (partner DaimlerChrysler odwołany produkcję theColt opartej Smart Forfour w 2006 r.). Produkcja europejskich na rynku, związanych Outlanders Mitsubishi i odznak projektowanych wersji tego pojazdu, są również produkowane w Holandii. [ 15 [ 16 ]

PSA Peugeot Citroën

Mitsubishi została połączona z PSA Peugeot Citroën od 1999 roku, po tym jak zgodził się współpracować nad rozwojem silników wysokoprężnych przy użyciu japońskiego przedsiębiorstwa bezpośredniego wtrysku benzyny (GDI) technologii. [ 17 ] one zjednoczone ponownie w 2005 r. do opracowania Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser pojazdy sportowe użytkowe ust SUV), oparte na japońskiej firmyMitsubishi Outlander r. [ 18 ]

Dwa kolejne związki powstały między firmami w 2008 roku, najpierw z ustanowienia wspólnie własnością zakładu produkcyjnego wKałudze , który będzie produkować do 160.000 SUV Outlander opartych na szybko rozwijającym się rosyjskim rynku. [ 19 ] Są również współpracę w badań i rozwoju elektrycznych układów napędowych dla małych pojazdów miejskich. [ 20 ] japoński dziennik Nikkeitwierdzi, że Peugeot Citroën będzie sprzedawać samochód elektryczny miejski Mitsubishi i MiEV w Europie do roku 2011. [ 21 ]

Colt i Lonsdale

Nazwa Colt pojawia się często w historii Mitsubishi od swej premiery jako tyłu silnikiem 600cc sedana na początku 1960 roku. Dzisiaj najczęściej odnosi się do Colta Mitsubishi subcompact w firmy line-up, ale jest również nazwa importu / dystrybucji firmy MMC w Wielkiej Brytanii, Samochód służbowy Colt , założona w 1974 roku. Na pierwszej dekadzie jej istnienia, przed dalekowschodnich producentów samochodów założył swoją reputację, jego samochody nosił “Colt” odznakę w Wielkiej Brytanii, zamiast “Mitsubishi”.

W 1982 i ’83, Mitsubishi wprowadziło australijski wbudowany Chrysler Sigma do Wielkiej Brytanii jako Lonsdale Sigma w próba ominięcia brytyjskich kontyngentów importowych, ale nowa marka była nieudana. Następnie przeprowadza Mitsubishi Sigma odznaki w latach 1983-84 przed porzucenie tej operacji całkowicie.

Proton

Proton z Malezji był początkowo bardzo zależy na tej japońskiej firmy, tylko montaż ich 1985 Saga Proton konsoli MMC elementy w nowo powstałej placówki w Shah Alam . Kolejne modele, takie jak Wira i Perdana oparto na modelu Lancer / Colt i Galant / Eternaodpowiednio, zanim firma w końcu wyprodukowany całkowicie samo rozwiniętą pojazd z 2001 r. w Waja , a 2004 na Proton Gen-2 . W szczytowym okresie, producent samochodów kontrolować 75 procent rynku krajowego, nawet po Mitsubishi zakończyły 22-letnią współpracę w 2005 roku, sprzedając ich 7,9 procent udziałów w RM 384 mln [ 22 ] do Khazanah Nasional Berhad . Jednak w październiku 2008 roku Proton odnowiła swoje porozumienia o transferze technologii z konsoli MMC, a Proton Inspira [Proton wymiana Waja] ma być oparta na platformie Mitsubishi Lancer i urzędnik rozpoczętego w dniu 10 listopada 2010.

Hyundai

Hyundai z Korei Południowej , zbudował Hyundai Pony w 1975 roku za pomocą MMC silnik Saturn oraz ich przesyłanie. Pierwszy samochód Korei, pozostała w produkcji przez trzynaście lat. Mitsubishi podniósł się do 10 procent udziałów w spółce, do usuwania z ostatnich swoich pozostałych udziałów w marcu 2003 roku.

Chińskie joint venture

W 2006 r. Mitsubishi ma cztery wspólne przedsięwzięcia z partnerami chińskimi. [ 23 ]

  • South East (Fujian) Motor Co Ltd [ 23 ]
  • Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Manufacturing Co Ltd silnika [ 23 ]
  • Harbin Dongan Automotive silnika Manufacturing Co Ltd [ 23 ] – filia Harbin Hafei Automobile Industry Group Co Ltd.
  • Hunan Changfeng Motor Co Ltd [ 23 ] – filia Chang Feng (Group) Co Ltd

Ostatnie kłopoty

Asian spowolnienie gospodarcze

Korzyści Mitsubishi widzieli ze względu na jego silną pozycję na rynkach Azji Południowo-Wschodniej odwrócić się jako skutekkryzysu gospodarczego w regionie , która rozpoczęła się w 1991 roku wraz z pojawieniem się upadku japońskiej bańki cen aktywów , o których mowa w Japonii początek straconego Dekady i kontynuował do 1997 roku. Upadek był częściowo wynikiem Plaza Accordporozumienia w 1985 roku, którego celem było wyrównywanie dolara Stany Zjednoczone z japońskich jenów i niemieckim znakiem .We wrześniu tego roku spółka zamknęła tajski fabrykę w odpowiedzi na katastrofy w kraju waluty i gwałtownego spadku popytu konsumpcyjnego. Duży zakład ciężarówka, która wyprodukowała 8700 samochodów ciężarowych w 1996 roku, został zamknięty na czas nieokreślony. Ponadto, Mitsubishi miała niewielkie wsparcie ze sprzedaży w Japonii, co opóźniło się znacznie w 1997 roku i zostały dotknięte przez ten kraj własnego niepewności gospodarczej w 1998 roku. Inni japońscy producenci samochodów, jak Toyota iHonda , w wzmocnił swoje ukręcenia sprzedaży krajowej z powodzeniem w Stanach Zjednoczonych jednak w stosunkowo niewielki procent amerykańskiego rynku, wpływ zawirowań w gospodarce azjatyckiej miał większy wpływ na Mitsubishi, a spółki 1997 straty były najgorsze w swojej historii. Poza tym stracił zarówno jego rangę jako trzeci automaker największy w Japonii do Mazdy , a udział w rynku zagranicznym. Jego cena akcji gwałtownie spadły, co skłoniło firmę do anulowania jego koniec roku wypłaty dywidendy. [ 24 ]

W listopadzie 1997 r., Mitsubishi zatrudniony Katsuhiko Kawasoe zastąpić Takemune Kimura jako prezesa firmy. Kawasoe zaprezentowała agresywny program restrukturyzacji, którego celem było obniżenie kosztów o 350 miliardów jenów w ciągu trzech lat, zmniejszenie personelu w 1400 i powrót firmy do rentowności w 1998 roku. Ale podczas gdy program miał pewne początkowy sukces, sprzedaż firmy nadal stagnacja w Azji gospodarka nadal się kropli. W 1999 roku Mitsubishi był zmuszony po raz kolejny, aby przejść wypłaty dywidendy. Jego oprocentowane zadłużenie wyniosła 1,7 bilionów jenów.

wada pojazdu zatuszowania

W jaki został określony jako “jeden z największych skandali korporacyjnych w japońskiej historii” [ 25 [ 26 ] Mitsubishi dwukrotnie zmuszony do przyznania się do systematycznego tuszowanie problemów wad w swoich pojazdach. Cztery wady zostały po raz pierwszy opublikowane w 2000 roku, ale w 2004 roku przyznał się do 26 więcej, cofając się aż w 1977 roku, w tym upadające hamulców, wycieków paliwa i sprzęgieł wadliwego działania. Wpływ na firmy była katastrofalna, zmuszając go przypomnieć 163,707 samochodów w 156.433 w Japonii i 7274 za granicą) do bezpłatnej naprawy. [ 27 ] przypomina ponadto przez Fuso Truck & Busprzyniósł całkowitą liczbę pojazdów wymagających naprawy prawie milion. Afera doprowadziła do aresztowania i późniejszej rezygnacji prezydenta Kawasoe, wraz z 23 innymi pracownikami, którzy również zamieszanych. [ 28 ] Trzy z nich zostały już uniewinniony, z sędzią twierdząc, że nie było żadnego oficjalnego wniosku z Ministerstwa Transportu nakazując im do przedstawienia sprawozdania wad. [ 29 ] Po śmierci Lisy Lopes w 2002 roku, jej matka Wanda Lopes pozwany Mitsubishi Motors, ponieważ jej córka jechałMitsubishi Montero Sport w momencie wypadku samochodowym. Samochód był skłonny do najazdów, zgodnie z 2001 Raport Konsumentów przeglądu.

0-0-0

W celu zwiększenia sprzedaży w Stanach Zjednoczonych na początku dekady, Mitsubishi rozpoczęła oferowanie “0-0-0” Finanse oferta-0% w dół, 0% odsetek i $ 0 miesięczne płatności (wszystkie spłata odroczona na 12 miesięcy) . Początkowo, sprzedaż skoczyła, ale pod koniec tego roku “okresu karencji” liczne kredytowej ryzykowne kupujący wywiąże, pozostawiając Mitsubishi z pojazdów używanych, na które otrzymywali żadnych pieniędzy, a które były teraz mniej warte niż koszt produkcji. Firmy amerykańskiej operacji kredytowej, MMCA, został w końcu zmuszony do dokonania US $ 454 mln świadczenia przed jej sprawozdaniach za rok 2003 w wyniku tych strat. [ 30 ] W rezultacie sprzedaż spadła do 243.000 w 2003 roku, 139,000 w 2004 roku, 124,000 w 2005 roku i 119.000 w 2006 roku. [ 31 ]

Australijska produkcja

W październiku 2005 MMAL wprowadził Mitsubishi 380 na rynku australijskim jako zamiennik jego długą Mitsubishi Magna i jedyny pojazd zbudowany na jego australijski fabryce w Clovelly Park . Mimo inwestycji $ 600 milionów rozwój samochodu, wstępne prognozy sprzedaży tej pory udowodniono optymistyczne; po zaledwie sześciu miesiącach Mitsubishi zmniejszona produkcja z 90/day i zmniejszenie tygodnia pracy z pięciu do czterech dni. [ 32 ] Pozostał ciągłej troski w australijskim przemyśle samochodowym, czy będzie to wystarczające, aby przywrócić fabrykę do rentowności i zapewnienia jej długoterminowego przetrwania.

Spadek sprzedaży lokalnych nie mogą być złagodzone przez eksport spoza Australii i Nowej Zelandii rynku. 5 lutego, 2008 Mitsubishi Motors Australia ogłosiła byłoby zamknięcie swoją montownię Adelajda do końca marca. Między 700 i 1000 bezpośrednich miejsc pracy zostaną utracone, a do 2000 miejsc pracy zostanie utracona w branżach wspierających lokalne działania Mitsubishi produkcyjnych. [ 33 ]

Plan Rewitalizacji

Mitsubishi i na Tokyo Motor Show w 2005 roku.

Po śmierci głodowej nowych inwestycji spowodowane brakiem przepływu gotówki, firma wprowadziła nagradzanych Mitsubishi i samochód kei w 2006 roku, jego pierwszy nowy model w 29 miesięcy, a poprawiony Outlander został wprowadzony na całym świecie, aby rywalizować w popularnym XUV niszy rynkowej . [ 34 ] następna generacja jej Lancer i Lancer Evolution została uruchomiona w 2007 i 2008. [ 35 ]

Wolne pojazdy sprzedaży zostały wyeliminowane z rynku amerykańskiego, prognozy zakupu dla Globalnego Sojuszu na produkcji silników została zmniejszona, a 10,000 miejsc pracy rzucić do obniżenia kosztów z 3400 pracowników w miejscu jego australijski roślinnych i innych strat co operacje nadal zagrożone. W międzyczasie, w celu zwiększenia produkcji w zakładach w USA, [ 36 ] nowych rynków eksportowych dla Eclipse i Galant są obecnie badane w Ukrainie i na Bliskim Wschodzie , a Rosja , gdzie firmy dealerskiej bestsellerów znajduje. [ 37 ] Mitsubishi ma również aktywnie w OEM produkcji samochodów dla Nissana , [ 38 ] i ogłosił podobną współpracę z PSA Peugeot Citroën w lipcu 2005 r. do produkcji SUV w ich imieniu. [ 18 ]

Mitsubishi zgłaszać swój pierwszy dochodowy kwartał w cztery lata w trzecim kwartale 2006 r. [ 39 ] i powrócił do rentowności do końca roku budżetowego 2006, a rentowność trwałą i światowych sprzedaży 1,524,000 za 2007 r. i później. [ 40 [ 41 ]

W styczniu 2011 firma ogłosiła swój kolejny średniookresowy plan działalności na wprowadzenie ośmiu hybrydowe i zasilane bateriami modele roku 2015. Jej celem jest sprzedać swoje pierwsze dwa plug-in hybryd przez fiskalnym roku 2012. [ 42 ]

Koniec produkcji w Europie

Z strat operacyjnych 22 mld jenów (287 milionów dolarów) w Europie w roku obrotowym do marca z powodu zastoju sprzedaży na kontynencie, nękana przez niepewność szalejącego kryzysu zadłużenia, w końcu w lutym 2012 roku Mitsubishi zdecydowało się wycofać produkcji w Europie do końca 2012. Istnieje jeszcze żadna decyzja jeszcze zwolnić 1.500 pracowników fabryki. [ 43 ]

elektryczne pojazdy

Mitsubishi Motors rozpocznie sprzedaż swojego modelu i MiEV , w pełni elektryczne mini-samochód z akumulatorem litowo-jonowymakumulatorem schowany pod jego podłogą, do klientów detalicznych w lecie 2009 roku, rok przed terminem. Samochodów początkowo planował rozpocząć wydzierżawienia minicar opartej pojazdu dla firm i gmin w lecie 2009 i poczekać do 2010 roku na detaliczny rynek.[ 44 ] To ogłosiła również swoje plany do zaoferowania pięć innych e-napędowych pojazdów. [ 45 ]

Mitsubishi Motors zamierza obniżyć cenę swoich pojazdów elektrycznych do 2 mln jenów (21.890 dolarów) przez fiskalnym 2012-dół 30 procent. [ 46 ]

Motorsport

Mitsubishi ma prawie pół wieku międzynarodowego sportu motorowego doświadczenia sprzed nawet włączenie MMC. Począwszy od wyścigów ulicznych na początku 1960 roku firma znalazła się ciążącej ku wyzwanie wyścigi terenowe. Jest zdominowany wytrzymałościowych rajdach w 1970, Rajd Dakar z lat 80-tych, a grupa A i Grupie N klas Rajdowych Mistrzostw Świata przez lat 90-tych. Ralliart (później Mitsubishi Motors Sporty motorowe ), była filia Mitsubishi Racing, choć Firma przestała konkurencyjnych formalnie w 2010 roku. [ 47 ]

Układ wyścigi

Debiut Mitsubishi Motorsport był wyścigów Touring Car w 1962 roku, kiedy to weszła w Mitsubishi 500 Super Deluxe w Grand Prix Makau w wysiłku, by wspierać sprzedaż swojego pierwszego powojennego samochodu osobowego. W pomyślnego debiutu zdrobnienie tyłu silnikiem sedan przetoczyła cztery najwyższe miejsca w “Pod 750 cc” kategorii, z Kazuo Togawa biorąc wyróżnieniem. [ 48 ] Firma powrócił w następnym roku z ich nowego Colta 600 i znów ogarnęła podium z 1-2-3 w “Pod 600 cc” klasy. [ 49 ] W swoim ostatnim roku konkurencji z samochodów turystycznych w 1966 roku, Mitsubishi zdobył podium Clean Sweep w “750-1000 cc” klasie 1964 Grand Prix Japonii z Colta 1000 , ich pierwszy pojazd z silnikiem z przodu konkurencja.  

Firma zaczęła koncentrować się na rozwijających się GP Japonii open-wheel “formuły samochodowych” kategorii z 1966 roku, zdobywając “Exhibition” klasy. Oni również zdobył klasy 1-2 w 1967 i 1968 roku i osiągnął na podium w 1969 i 1970.   zakończyli na wysokim o łącznej 1-2 w 1971 roku w Japonii GP, z dwulitrowy DOHC F2000 napędzany Kuniomi Nagamatsu.  

Off-road racing

Mitsubishi Lancer 1600 GSR.

East African Safari Rally była jak dotąd najbardziej wyczerpująca impreza w kalendarzu WRC Championship w 1970 roku. MMC opracował Lancer 1600 GSR specjalnie dla maratonie i wygrał w pierwszej próbie w 1974 roku. Ich kulminacyjnym była Clean Sweep z miejsc na podium w 1976 roku w imprezie, gdzie tylko 20 procent startujących zwykle dotarł do mety. Oni również osiągnęła 1-2-3-4 w 1973 Rally Cross Południowej , pierwszy z czterech kolejnych zwycięstw w tym przypadku ze sterownikami Andrew Cowan i Kenjiro Shinozuka .  

Mitsubishi Lancer WRC05.

W 1980 Mitsubishi nadal uczestniczyć w WRC, pierwszy z Lancera EX2000 Turbo i Starion .Następnie strzelił swojego pierwszego jawnegogrupy A zwycięstw z Galant VR-4 w późnych latach 80., Mitsubishi homologację na Lancera Evolution , a w rękach Finlandii ‘s Tommi Makinen , laureata kierowców tytuł nieprzerwanie przez cztery lata (1996 -1999), zdobylimistrzostwo producentów w 1998 roku . Wygrali 34 imprez WRC od 1973 roku.  Lancer Evo również zdominowali mistrzostwa FIA dla samochodów Salon-ready, wygrywając siedem kolejnych Grupa N tytuły z czterech różnych kierowców z 1995-2001. Nawet w 2002 roku, kiedy to rzekomo stracił tytuł, klasa nagradzany producent był Proton pomocą Lancer Evo opartego Pert.  

Mitsubishi jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Rajdu Dakar , jeden z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych wydarzeniach sportów motorowych na świecie. Dziewica wejście MMC było w 1983 roku z nowym Pajero , i zajęło tylko trzy próby, aby znaleźć doskonałą formułę. Od tego czasu wygrali w 1992 roku, ’93, ’97, ’98 i ’01-’07, bezprecedensowe siedem kolejnych zwycięstw i XII ogólny z dziewięciu różnych kierowców. [ 56 ]

Jackie Chan

Mitsubishi posiada 30 letnią współpracę z Movie Star Jackie Chan , który wykorzystał swoje pojazdy niemal wyłącznie w swoich filmach w całej jego karierze. [ 57 [ 58 [ 59 ] Jackie Chan Cup, pierwszy odbył się w 1984 roku [ 60 ] jest roczny wyścig auto sławna z udziałem międzynarodowych dziennikarzy silnikowe i gwiazdeczek z całej Azji samochodów Mitsubishi z zawodowych kierowców Touring Car obok pomocy i odbyło się przed Makau GP do 2004 r. kiedy to przeniósł się do Szanghaju. [ 61 ] We wrześniu 2005 Ralliart, Mitsubishi Motorsport ramię, wyprodukowany 50 Jackie Chan Special Edition wersje Lancera Evo IX ;. Chan działa jako honorowy szef zespołu Ralliart Chinach [ 62 [ 63 ]

Lokalizacje

Firma posiada siedem zakładów produkcyjnych pojazdu w sześciu krajach, Japonia , Holandia , Filipiny , Tajlandia , Stany Zjednoczone , Brazylia i dwanaście rośliny współwłasnością w partnerstwie z innymi. [ 4 [ 64 ] Ma też trzy kolejne silnik i produkcję przekładni roślin, pięć centrów R & D i 75 spółek zależnych, powiązanych i partnerów. Jej pojazdy są produkowane lub sprzedawane w ponad 160 krajach na całym świecie. [ 4 ]

edytuj ]Badania, projektowanie i administracja

Japonia

  • Siedziba i Tokio Design Studio, Minato, Tokio
  • Research & Development Car Center, Okazaki, Aichi
  • Research & Development Car Center, Kyoto
  • Samochodów Research & Development Center, Tokachi Proving Ground, Hokkaidō

Światowy

  • Mitsubishi Silnik R & D Europe GmbH (MRDE), Trebur ,Hesja, Niemcy
  • Mitsubishi Motors R & D of America, Inc MRDA) siedziba,Ann Arbor, Michigan , Stany Zjednoczone
  • Mitsubishi Motors R & D of America, Inc MRDA) Badania & Design Center, Cypress, Kalifornia , Stany Zjednoczone

 Zakłady produkcyjne

Japonia

  • Nagoya Plant, Nagoya, Aichi
  • Mizushima Plant, Kurashiki, Okayama
  • Pajero Manufacturing Co Ltd., Sakahogi, Gifu
  • Kioto (roślina napędowy)
  • Koka, Shiga (roślina napędowy)

Światowy

  • Mitsubishi Motors North America, Inc . (MMNA), Normal, Illinois , Stany Zjednoczone
  • Mitsubishi Motors Filipiny Corp (MMPC), Cainta, Wielkopolskie , Filipiny
  • Mitsubishi Motors Brazylia Corp Catalão, Brazylia
  • Mitsubishi Motors (Tajlandia) , Ltd. (MMTh) Klong Luang,Tajlandia
  • Laem Chabang, Tajlandia (roślina napędowy)
  • Holandia Car BV ( NedCar ), Born, Holandia
  • PT Krama Yudha Tiga Berlian Motors, Jakarta , Indonezjazłamał ziemi na $ 250 miliardów (27710000 dolarów) zakładu w styczniu 2012 r. [ 65 ]

Przywództwo

  • Yuji Sato (1970-1973)
  • Tomio Kubo (1973-1979)
  • Yoshitoshi Sone (1979-1981)
  • Masao Suzuki (1981-1983)
  • Toyoo Tate (1983-1989)
  • Hirokazu Nakamura (1989-1995)
  • Nobuhisa Tsukamura (1995-1996)
  • Takemune Kimura (1996-1997)
  • Katsuhiko Kawasoe (1997-2000)
  • Takashi Sonobe (2000-2002) † 2003
  • Rolf Eckrodt (2002-2004)
  • Yoichiro Okazaki (2004)
  • Hideyasu Tagaya (2004-2005)
  • Osamu Masuko (2005-obecnie)

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress