Naprawa Laguna Warszawa

 

Renault Laguna – jest rodzinnym pojazdem osobowym produkowanym w Europie przez francuską firmę Renaultod 1994 roku. W 2001 roku początkowy model został zastąpiony przez całkowicie nową Renault Lagunę II. Wprowadzenie Renault Laguny II FL (facelifting) nastąpiło w 2005 roku. Od 2007 roku produkowana jest Laguna III.

Naprawa Laguna Warszawa

Pierwsza generacja

Renault Laguna I
wersja liftback
wersja liftback
Producent Renault
Okres produkcji 1994 – 2001
Poprzednik Renault 21
Następca Renault Laguna II
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa
automatyczna 4-biegowa
Długość 4508 mm (liftback)
4628 mm (kombi)
Szerokość 1752 mm
Wysokość 1433 mm (liftback)
1470 mm (kombi)
Rozstaw osi 2670 mm
Masa własna 1225-1285 kg
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemność bagażnika 452 l (liftback)
520/1782 l (kombi)
Ładowność 590-640 kg (liftback)
745 kg (kombi)
Dane dodatkowe
Konkurencja Citroën Xantia/C5
Mazda 626
Peugeot 405/406
Volkswagen Passat
 Multimedia w Wikimedia Commons

 

Naprawa Laguna Warszawa

Pierwsza generacja Renault Laguny została wprowadzona na początku 1994 roku jako następca modelu Renault 21 liftback; początkowo planowano tylko tę wersję tego modelu. Jednak w końcówce 1995 roku wprowadzono wersję kombi, nazywaną na niektórych rynkach jako Renault Laguna Grandtour, która zastąpiła dwudziestojednoletnią konstrukcję RenaultSavanna/Nevada. Dostępnych było sześć silników benzynowych: 1.6 16V, 1.8 8V i 16V, 2.0 8V i 16V, V6 3.0 12V i 24V oraz diesla: 1.9 i 2.2.

Poziom wyposażenia Laguny stale wzrastał i wkrótce wszystkie modele wyposażone były w:

  • wspomaganie kierownicy,
  • elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach,
  • poduszkę powietrzną kierowcy,
  • centralny zamek z pilotem.

Wiele egzemplarzy posiadało ponadto:

  • poduszkę powietrzną pasażera,
  • system ABS,
  • automatyczną klimatyzację (climatronic),
  • elektrycznie podgrzewaną przednią szybę,
  • pneumatyczne napinacze pasów bezpieczeństwa,
  • immobilizer,
  • elektrycznie regulowane lusterka
  • elektrycznie regulowane fotele przednie
  • elektryczny szyberdach
  • regulacja wygięcia lędźwiowego w fotelu kierowcy
  • odtwarzacz CD,
  • komputer pokładowy “gadaczka”, sygnalizujący każdą awarię w samochodzie, oraz informujący o niedopatrzeniach ze strony kierowcy np. o niedomkniętych drzwiach.

W 1995 roku wprowadzono silnik 2.0 16V pochodzący od Volvo.

W 1996 roku wprowadzono wersję turbo diesla 2,2 litra.

W 1997 roku wprowadzono zmodernizowany silnik V6 3.0.

Na początku 1998 roku Renault Laguna przeszła facelifting. Zmieniono nieznacznie przednie i tylne światła oraz parę innych drobiazgów. Wprowadzono dwa nowe silniki benzynowe: 1.6 16V oraz 1.8 16V oraz jeden nowy turbodiesel 1.9 dTi. Wycofano silnik 1,8 8V oraz wolnossącą wersję diesla 2,2 litra. Zmieniono też automatyczną skrzynię biegów, wprowadzając nową “proaktywną”, wyprodukowaną we współpracy z koncernem PSAPeugeot Citroën.

W 1999 roku silnik 2.0 16V od Volvo został zastąpiony własnym silnikiem 2.0 16V. Dieslowski turbodoładowany silnik 2.2 zastąpiony został silnikiem 1.9 dCi.

W 2000 roku zaprezentowano finałową wersję tego modelu Renault Lagunę Millenium z bogatym wyposażeniem, między innymi z półskórzanymi siedzeniami.

Najbogatszą wersją wyposażenia Laguny, wprowadzoną w 1997 roku, była Initiale Paris. W wersji przed liftingiem występowała z silnikami: 2.0 8V ze skrzynią automatyczna, 3.0 V6 24V (skrzynia manualna lub automatyczna). Wyposażenie obejmowało m.in. skórzaną tapicerkę, inną kolorystykę wnętrza, drewnopodobne elementy kokpitu (panel Climatronica, klapka od radia, uchwyty drzwi), lakierowane pod kolor nadwozia listwy boczne. Laguny po liftingu, w tej wersji wyposażenia, były wyposażone w silniki: 1.8 16V, 2.0 8V ze skrzynią automatyczną, 3.0 V6 24V (skrzynia manualna lub automatyczna) lub 2.2 dT (diesel o mocy 113KM). Wyposażenie wzbogacono m.in. o kolorowa nawigację – Carminat 5000 – montowaną w konsoli centralnej. Wersja Initiale Paris nie była wersją limitowaną, a także nie była oferowana na rynku polskim.

Naprawa Laguna Warszawa

Silniki

Phase I[

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Czas przyspieszania
0-100 km/h (s)
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
średnio
1.8 1794 90 (66)/5750 144/2750 R4 OHC/8 13,9 180 8,0
1.8 1794 95 (70)/5750 142/2750 R4 OHC/8 13,9 180 8,0
1.8 1794 95 (70)/5250 148/3000 R4 OHC/8 14,2 180 8,0
2.0 1998 113 (83)/5250 168/3500 R4 OHC/8 10,6 200 8,1
2.0
Aut.
1998 113 (83)/5250 168/3500 R4 OHC/8 11,6 190 8,6
2.0 S 1948 139 (102)/6000 182/4500 R4 DOHC/16 9,8 204 8,7
3.0 V6 2963 167 (123)/5500 235/4500 V6 OHC/12 8,6 220 10,3
3.0 V6 24V 2946 190 (140)/5750 267/4000 V6 DOHC/24 7,7 235 11,0
3.0 V6 24V
Aut.
2946 190 (140)/5750 267/4000 V6 DOHC/24 8,9 230 11,5
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Czas przyspieszania
0-100 km/h (s)
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
średnio
2.2 d 2188 83 (61)/4500 142/2250 R4 OHC/12 15,3 175 7,1
2.2 dT 2188 113 (83)/4300 234/2000 R4 OHC/12 11,8 195 7,2

Phase II

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Czas przyspieszania
0-100 km/h (s)
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
średnio
1.6 16V 1598 107 (79)/5750 148/3750 R4 DOHC/16 11,5 195 7,5
1.8 16V 1783 120 (88)/5750 165/3500 R4 DOHC/16 10,7 203 7,9
2.0 16V 1948 139 (102)/6000 182/4500 R4 DOHC/16 9,8 204 8,0
2.0 16V 1998 139 (102)/5500 188/3750 R4 DOHC/16 9,8 208 7,7
2.0
Aut.
1998 113 (83)/5250 168/3500 R4 OHC/8 11,6 190 9,0
3.0 V6 24V 2946 190 (140)/5750 267/4000 V6 DOHC/24 7,7 235 11,0
3.0 V6 24V
Aut.
2946 190 (140)/5750 267/4000 V6 DOHC/24 8,9 230 11,5
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Czas przyspieszania
0-100 km/h (s)
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.9 dTi 1870 98 (72)/4000 200/2000 R4 OHC/8 12,5 185 5,4
1.9 dCi 1870 107 (79)/4000 250/1750 R4 OHC/8 11,8 190 5,6
2.2 dT 2188 113 (83)/4300 234/2000 R4 OHC/12 11,8 195 7,2
  • Renault Laguna I phase I

  • Renault Laguna I phase I

  • Renault Laguna I phase I – wnętrze

  • Renault Laguna I phase II

  • Renault Laguna I phase II

  • Renault Laguna I phase I Grandtour

  • Renault Laguna I phase I Grandtour

  • Renault Laguna I phase II Grandtour

  • Renault Laguna I phase II Grandtour

Naprawa Laguna Warszawa

Druga generacja

Renault Laguna II
wersja liftback sprzed liftingu
wersja liftback sprzed liftingu
Producent Renault
Okres produkcji 2001 – 2007
Poprzednik Renault Laguna I
Następca Renault Laguna III
Dane techniczne
Typy nadwozia 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzyna 2001-05
1.6 16V 107KM
1.8 16V 120KM
2.0 16V 135KM
2.0 IDE 16V 140KM
2.0 T 16V 163KM
3.0 24V 207KM
Benzyna 2005-07
1.6 16V 112KM
2.0 16V 135KM
2.0 T 16V 170KM
2.0 T 16V 204KM
3.0 24V 210KM
Diesel 2001-05
1.9 dCi 8V 92KM
1.9 dCi 8V 100KM
1.9 dCi 8V 107KM
1.9 dCi 8V 120KM
2.2 dCi 16V 139KM
2.2 dCi 16V 150KM
Diesel 2005-07
1.9 dCi 8V 110KM
1.9 dCi 8V 120KM
1.9 dCi 8V 130KM
2.0 dCi 16V 150KM
2.0 dCi 16V 173KM
2.2 dCi 16V 139KM
2.2 dCi 16V 150KM
Skrzynia biegów 5 manualna
6 manualna
4 automatyczna
5 automatyczna
Długość 4576 mm (liftback)
4695 mm (kombi)
Szerokość 1722 mm
Wysokość 1429 mm (liftback)
1443 mm (kombi)
Rozstaw osi 2748 mm
Masa własna Silniki benzynowe
1.6 16V 1270 kg
1.8 16V i 2.0 16V 1280 kg
2.0 T 16V 1320 kg
3.0 V6 1430 kgSilniki wysokoprężne (diesel)
1.9 dCi 100KM 16V 1315 kg
1.9 dCi 120KM 16V 1350 kg
2.2 dCi 16V 1490 kg
Poj. zbiornika paliwa 68 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 430 l (liftback)
475-1515 l (kombi)
Ładowność 565 kg
Dane dodatkowe
Konkurencja Peugeot 406/407
Citroën C5
Fiat Croma
Opel Vectra
Ford Mondeo
Volkswagen Passat
Toyota Avensis

Pod koniec 2000 roku po prawie siedmiu latach produkcji oryginalny model został zastąpiony przez całkowicie nowąRenault Lagunę II, dzielącą platformę z Nissanem Primerą, który pojawił się rok później. Ma też cechy wspólne z Renault Vel Satis. Silniki zostały zmodernizowane, a lista wyposażenia była dłuższa. Zastosowano trzy silniki benzynowe: 1,6 16V, 1,8 16V, 2,0 16V (wersja z turbo i bez turbo). Przewidziano też dwa silniki diesla: 1,9 oraz 2,2 z bezpośrednim wtryskiem. Charakterystyczny dla Renault Laguny II był system “keyless”. Samochód otwierało się, zamykało, a także uruchamiało silnik nie kluczykiem, ale kartą. Rozwinięciem systemu “keyless” był system “handsfree”, dzięki któremu otwarcie lub zamknięcie samochodu czy uruchomienie silnika wymagało jedynie obecności karty w pobliżu auta. Jej stylizacja bardzo nawiązuje do koncepcyjnego samochodu Renault Initiale. Renault Laguna II była pierwszym samochodem osobowym dostępnym w Europie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Zaprezentowano też wersję kombi nazywaną w zależności od rynku SportsTourer albo Grandtour. W przeciwieństwie do poprzednika, wersja siedmioosobowa samochodu była niedostępna. Nadwozie kombi reklamowano jako pojazd przede wszystkim służący w codziennym życiu, niż jako pojazd do przewozu towarów.

W 2005 roku model przeszedł lifting. Zmiany wewnątrz były niewielkie. Na zewnątrz zmieniono przedni pas (inne reflektory i zderzak). Pod koniec 2005 roku silnik 2,2 dCi zastąpiono nowym silnikiem Renault-Nissana 2,0 dCi o mocy 150KM.

W 2006 roku gamę silników diesla powiększył silnik 2,0 dCi o mocy 175KM, który jest najmocniejszą jednostką dieslowską w gamie silników Laguny.

Silniki

Naprawa Laguna Warszawa

Phase I

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.6 1598 107 (79)/5750 148/3750 R4 DOHC/16 11,5 195 9,9/5,7/7,2
1.8 1783 120 (88)/5750 168/3750 R4 DOHC/16 10,7 203 10,0/6,1/7,5
1.8
Aut.
1783 116 (85)/5750 168/3750 R4 DOHC/16 12,9 190 11,7/6,4/8,3
2.0 1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 9,9 205 10,7/6,3/7,9
2.0
Aut.
1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 12,3 200 12,1/6,3/8,4
2.0 IDE 1998 140 (103)/5750 203/3750 R4 DOHC/16 9,8 210 10,4/6,1/7,7
2.0 T 1998 163 (120)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 8,5 218 11,4/6,4/8,2
3.0 V6
Aut.
2946 207 (152)/6000 285/3750 V6 DOHC/24 8,1 235 14,9/7,3/10,1
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.9 dCi 90 1870 92 (68)/4000 230/2000 R4 OHC/8 14,2 182 7,5/4,5/5,6
1.9 dCi 100 1870 100 (74)/4000 200/1500 R4 OHC/8 13,0 185 7,2/4,4/5,4
1.9 dCi 110 1870 107 (79)/4000 250/1750 R4 OHC/8 12,3 193 7,3/4,6/5,6
1.9 dCi 120 1870 120 (88)/4000 270/2000 R4 OHC/8 10,7 200 7,2/4,6/5,5
2.2 dCi 140 FAP 2188 139 (102)/4000 320/1750 R4 DOHC/16 9,9 210 8,9/5,5/6,8
2.2 dCi 150 2188 150 (110)/4000 320/2000 R4 DOHC/16 9,8 215 8,6/5,3/6,5
2.2 dCi 150
Aut.
2188 150 (110)/4000 320/2000 R4 DOHC/16 10,9 208 10,6/5,9/7,6

Wersje 1.9 dCi 68kW i 79 kW były dostępne tylko na niektórych rynkach.

Phase II

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.6 1598 112 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 11,5 197 10,0/5,9/7,4
2.0 1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 9,8 207 11,0/6,1/7,9
2.0
Aut.
1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 12,3 202 12,2/6,6/8,6
2.0 T 1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 8,4 223 11,6/6,5/8,4
2.0 T
Aut.
1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 9,0 219 12,7/6,7/8,9
2.0 T GT 1998 204 (150)/5000 300/3000 R4 DOHC/16 7,2 235 11,7/6,6/8,5
3.0 V6
Aut.
2946 210 (154)/6000 280/3750 V6 DOHC/24 8,0 235 14,5/7,3/9,9
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.9 dCi 110 FAP 1870 110 (81)/4000 260/2000 R4 OHC/16 12,1 194 7,6/4,9/6,0
1.9 dCi 130 FAP 1870 130 (96)/4000 300/2000 R4 OHC/16 10,2 204 7,6/4,9/6,0
1.9 dCi 130 FAP
Aut.
1870 130 (96)/4000 300/2000 R4 OHC/16 12,2 200 9,5/5,5/6,9
2.2 dCi 140 FAP 2188 139 (102)/4000 320/1750 R4 DOHC/16 9,8 210 8,9/5,5/6,8
2.2 dCi 140 FAP
Aut.
2188 139 (102)/4000 320/1750 R4 DOHC/16 10,4 205 10,7/6,0/7,7
2.0 dCi 150 1995 150 (110)/4000 340/2000 R4 DOHC/16 8,9 215 7,6/4,8/5,8
2.0 dCi 150 FAP 1995 150 (110)/4000 340/2000 R4 DOHC/16 8,9 215 7,9/5,0/6,0
2.0 dCi 175 FAP 1995 173 (127)/3750 360/1750 R4 DOHC/16 8,4 225 7,9/5,0/6,0
  • Renault Laguna II phase II Hatchback – widok z przodu

  • Renault Laguna II phase II Hatchback – widok z tyłu

  • Renault Laguna II phase II Kombi – widok z przodu

  • Renault Laguna II phase II Kombi – widok z tyłu

  • Laguna Expression

Naprawa Laguna Warszawa

Trzecia generacja

Renault Laguna III
Renault Laguna III
Producent Renault
Premiera Frankfurt Motor Show 2007
Okres produkcji 2007 – nadal produkowany
Miejsce produkcji Sandouville  Francja
Poprzednik Renault Laguna II
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
2-drzwiowe coupe
Silniki benzynowe
1.6 16v 110 KM
2.0 16v 140 KM
2.0 Turbo 16v 170 KM(automat)
2.0 Turbo 16v 204KM
Diesla
1.5 dCi 110 KM
2.0 dCi 130 KM
2.0 dCi 150 KM
2.0 dCi 150 KM (automat)
2.0 dCi 173KM
2.0 dCi 178KM
Skrzynia biegów 6 biegów, wszystkie wersje silnikowe
Długość 4695 mm (liftback)
4803 mm (kombi)
Szerokość 1811 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2756 mm
Masa własna 1430-1600 kg
Poj. zbiornika paliwa 66 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 462/ 1377 l (liftback)
508/ 1593 l (kombi)
Dane dodatkowe
Konkurencja Peugeot 407
Citroën C5
Fiat Croma
Opel Insignia
Ford Mondeo
Volkswagen Passat
Toyota Avensis
Brilliance BS4
SEAT Exeo

Naprawa Laguna Warszawa

Trzecią generację zaprezentowano 2 czerwca 2007 roku. Prezentacja ogólnoświatowa odbyła się na IAA Frankfurt w 2007 roku. Do polskich salonów trafiła 19 października tegoż roku. Na targach we Frankfurcie zaprezentowano również Lagunę Coupé Concept. Nowa Laguna według zapewnień producenta ma być bardzo niezawodnym samochodem. Ceny nowej Laguny zaczynają się od 69 500 złotych. Laguna oferowana jest w 6 wersjach wyposażeniowych: Authentique, Expression, SL Tech Run, Dynamique, Privilage, Intiale. Każda z wersji charakteryzuję się innym wyglądem wnętrza i coraz bogatszym wyposażeniem.

W Genewie w 2008r zaprezentowano Lagunę GT występującą w dwóch wersjach: liftback oraz kombi (GrandTour). Silniki wersji GT to jeden diesel: 2.0 dCi 180 KM oraz silnik benzynowy 2.0 (ten sam co w poprzedniej Lagunie GT) o mocy 205 KM. Nowa Laguna GT została też wyposażona w system czterech kół skrętnych ActiveDrive. Ma on za zadanie ułatwić pokonywanie np. ciasnych zakrętów, przy pomocy skręcania również tylnych kół (nawet o 6°). Podczas jazdy nie przekraczającej 60km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż koła przednie. Gdy przekroczymy prędkość 60 km/h, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie.

24 maja 2008r pokazano Lagunę Coupé. Najpierw na festiwalu filmowym w Cannes, dzień później na GP Monako.

W drugiej połowie 2009 roku lekkiemu liftingowi poddano wnętrze samochodu. W dużej mierze są to różnicę w zastosowanych materiałach i kilka elementów z modelu GT, które pojawiają się teraz w wersji Dynamique, dodatkowo wersja Dynamique z silnikami 2.0 170 i 205 KM oraz Dieslem 180 KM dostępna jest z systemem czterech kół skrętnych 4Control, który wcześniej zarezerwowany był jedynie dla modelu GT.

Renault zapowiedziało iż w roku 2010 zmieniona zostanie gama silników. Prawdopodobnie zostanie ona wzbogacona o gamę silników TCe stosowanych w innych modelach Renault. Najprawdopodobniej wiekowa już jednostka 1,6 16v 110 KM zostanie zastąpiona silnikiem 1.4 TCe 130 KM. Ponadto przewiduję się rezygnację z niedoładowanej wersji silnika 2,0 16v 141KM na rzecz wersji 2.0 TCe 180 KM z manualną skrzynią biegów.

Silniki

  • Benzynowe
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.6 16v 110 1598 110 (81)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 11,7 192 10,4/6,3/7,6
2.0 16v 140 1997 140 (103)/6000 195/3750 R4 DOHC/16 9,1 210 10,7/6,3/7,9
2.0 Turbo 170
Aut.
1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 9,2 220 13,0/6,6/8,9
2.0 Turbo GT 1998 204 (150)/5000 300/3000 R4 DOHC/16 7,8 236 11,5/6,5/8,2
3.5 V6 240 Coupe
Aut.
3498 238(175)/6000 330/4400 V6 DOHC/24 7,4 244 15,4/7,7/9,9
  • Diesla
Silnik Pojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100km)
miasto/trasa/średnio
1.5 dCi 110 1461 110 (81)/4000 240/2000 R4 OHC/16 12,1 192 6,1/4,5/4,9
2.0 dCi 130 1995 130 (96)/4000 320/2000 R4 DOHC/16 10,6 204 7,8/5,1/6,0
2.0 dCi 150 1995 150 (110)/4000 340/2000 R4 DOHC/16 9,5 210 7,8/5,1/6,0
2.0 dCi 150
Aut.
1995 150 (110)/4000 340/2000 R4 DOHC/16 9,8 210 9,6/5,6/7,0
2.0 dCi 175 1995 173 (127)/3750 380/2000 R4 DOHC/16 8,7 220 8,6/5,4/6,5
2.0 dCi GT 1995 178 (131)/3750 400/2000 R4 DOHC/16 8,5 223 8,6/5,5/6,5
3.0 dCI 235
Aut.
2993 235 (173)/3750 450/1500 V6 DOHC/24 7,3 242 10,1/5,7/7,2
  • Renault Laguna III Grandtour

  • Renault Laguna III Grandtour – tył

  • Renault Laguna III GT

  • Renault Laguna III GT – tył

  • Renault Laguna III Coupé

  • Renault Laguna III Coupé – tył

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress