NAPRAWA HAMMER – Serwis HAMMER

Hummer H1 – to nazwa cywilnej wersji, terenowego samochoduo nazwie HMMWV, stworzonego dla potrzeb Armii Stanów Zjednoczonych. Dla potrzeb marketingowych producent auta, firma AM General Corporation stworzyła markę Hummer. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki posiada koncern General Motors.

Początki w wojsku
HMMWV zwany też Humvee, czyli High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle jest samochodem terenowym opracowanym dla armii Stanów Zjednoczonych w 1979 roku. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1985.

Hummer H1

Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Pierwszy pojazd cywilny wykonano dla Arnolda Schwarzeneggera na jego szczególną prośbę. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Od strony technicznej inna jest instalacja elektryczna, gdyż wersja wojskowa ma 24, a cywilna 12 woltów. Całkowita masa pojazdu przekracza 3,5 tony, więc wEuropie jest to samochód ciężarowy.

Hummer posiada specyficzny system rozdziału siły napędowej. Gdy jedno, lub więcej kół traci przyczepność, należy lewą nogą nacisnąć na pedał hamulca (nie zdejmując prawej nogi z pedału gazu). System przyhamowuje koła, które tracą przyczepność. Za pomocą przycisku można dokonać stałej blokady mechanizmów różnicowych.

Hummer H1 Alpha

Zastosowanie w 2005 roku nowego silnika V8 Duramax 6.6l o mocy 305 KM, połączonego z pięciobiegową automatycznąskrzynią biegów Allison 1000, jak i zastosowanie szeregu innych drobnych modyfikacji spowodowało, że zmieniono nazwę na Hummer H1 Alpha. Model ten przygotowano na rok modelowy 2006.

Opis techniczny

Auto charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach.

Stosowane silniki i skrzynie biegów:

Poj. (l) Rodzaj silnika Moc wKM Rodzaj skrz. biegów Ilość biegów
6,2 Diesel 150 GM TH400 3L80 3
6,5 Diesel 170 GM 4L80E 4
5,7 Vortec 5700 V8 TBI 190 GM 4L80E 4
6,5 Turbo Diesel 195 GM 4L80E 4
6,6 Duramax LLY Turbo Diesel 305 Allison 1000 M74 5

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress