NAPRAWA FORD WARSZAWA

Historia Ford

Focus Warszawa ,  Moneo Warszawa

Ford Motor Company – spółka akcyjna z siedzibą w Dearborn, Michigan USA założona w Detroit w 1903 r. przez

Henry’ego Forda. Obecnie jest to duży koncern branży motoryzacyjnej, produkujący samochody osobowe, ciężarowe,

autobusy, pojazdy i maszyny rolnicze, sprzęt informatyczny i inne wyroby. W zależności od zapotrzebowań rynku,

NAPRAWA FORD WARSZAWA

Ford Motor Company zakładał w różnych krajach swoje filie, w których produkuje się całkiem różne, często nie

występujące gdzie indziej modele marki Ford. Największa z nich to Ford-Werke AG, znajdująca się w Kolonii, w

Niemczech.

Spis treści

Blacharstwo Warszawa
Tuning Warszawa
wulkanizacaja Warszawa
napełnianie klimatyzacji Warszawa
diagnostyka Warszawa
Warsztaty samochodowe
Warsztaty samochodowe
Naprawa Forda
Naprawa Fordów
Serwis Fordów
Części do Forda
Części Ford
Marki samochodów należące do Ford Motor Company

Ford
Lincoln
Mercury
Land Rover
Aston Martin
Volvo
Jaguar
Mazda
Ford USA

NAPRAWA FORD WARSZAWA

Historia

Ford Model A (1930) Ford Comete< (1953) Ford Thunderbird (1967) Ford Focus (2004) Ford Mustang GT (2005) Ford

F-150 (2006) Firma Ford powstała w USA w 1903 r. Założył ją Henry Ford, twórca wyrobów masowej produkcji. Rok

później otwarto pierwszą zagraniczną fabrykę w Kanadzie. Do dziś w tym kraju produkuje się amerykańskie modele

Forda. W 1908 r. pojawił się Ford Model T. Dzięki zastosowaniu taśmy produkcyjnej, z roku na rok stawał się coraz

tańszy, do tego stopnia, że średnio zarabiający ludzie mogli zacząć myśleć o jego zakupie. Do 1928 r., kiedy

zakończono jego produkcję, powstało w sumie ponad 15 milionów egzemplarzy tego modelu. Jego następcą był

bardzo udany Ford Model A z roku 1927. Do 1931 r. wyprodukowano ponad 4,3 miliona sztuk. W latach

trzydziestych nastąpił podział konstrukcji na osobowe i dostawcze, gdyż do tej pory wersje pick-up opierały się na

podwoziach aut osobowych. W czasie trwania II wojny światowej w zakładach Forda produkowano model Ford GPW

na potrzeby wojska, będący odpowiednikiem Jeepa Willysa. Po zniesieniu zakazu produkcji cywilnych samochodów

osobowych w 1947 r. wznowiono produkcję zmodyfikowanych modeli przedwojennych. Całkowicie nowy model

pojawił się w 1950 r., był to Ford Custom. Do przełomowych konstrukcji należy zaliczyć również Forda Falcona z 1960

r., będącego pierwszym kompaktowym samochodem amerykańskim po II wojnie światowej, oraz tani, sportowy

model Ford Mustang z 1964 r. Rewelacyjna sprzedaż niemal wszystkich modeli z tego okresu zmusiła firmę do

ograniczania produkcji, gdyż w razie opanowania ponad 60% rynku, urząd antymonopolowy nałożyłby ogromne

kary. Tak więc w połowie lat sześćdziesiątych na niektóre modele Forda trzeba było czekać nawet po trzy miesiące.

Pod koniec lat siedemdziesiątych Ford planował wprowadzenie w USA nowego, europejskiego, kompaktowego

modelu, Forda Escorta, który zadebiutował na starym kontynencie w 1980 r. Jednak uznano, że nie spodoba się

klientom i podjęto decyzję o stworzeniu nowego projektu nadwozia, opartego o podzespoły wersji europejskiej.

NAPRAWA FORD WARSZAWA

Auto nie było urodziwe, lecz dzięki niskiej cenie sprzedawało się umiarkowanie. W latach dziewięćdziesiątych podjęto

decyzję o ściślejszej współpracy z filią w Niemczech. W ten sposób Ford Mondeo pierwszej generacji był produkowany

i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Ford Contour, a Ford Focus nawet pod tą samą nazwą.

Najpopularniejszym modelem osobowym w ostatnich latach był Ford Taurus, zastąpiony w 2005 r. nowym modelem

Five Hundred. Jednak najpopularniejszym samochodem w USA jest pick-up, Ford serii F.
Obecne modele – ford serwis

osobowe i Focus Taurus Five Hundred Crown Victoria Mustang Thunderbird GT Freestar Escape Edge Explorer

NAPRAWA FORD WARSZAWA

Freestyle Expedition Excursion Forty-Nine.

pick-upy: Ranger Sport Tracseria F.
Ford Europa

Historia

W 1911 r. powstaje pierwsza fabryka Forda w Europie. Na jej lokalizację wybrano Manchester w Anglii. Początkowo

produkowano w niej Forda Model T. W późniejszych latach były to konstrukcje brytyjskie, jak Ford Perfect

AngliaCortina, czy Consul W 1925 otwarto nowe zakłady w Niemczech. Przed wojną produkowano tam takie modele

jak Köln Rheinland, czy Eifel. W 1931 r. powstała fabryka w Kolonii. W 1939 r. Niemcy zmienili nazwę zakładów na

Ford-Werke. W latach 1941 1945 w tych fabrykach, pracujących na potrzeby wojny, zatrudniani byli pracownicy

przymusowi. Po wojnie, w 1952 r., pojawił się Ford Taunus. Ford posiadał również zakład produkcyjny we Francji,

zwany Ford S.A.F., gdzie powstawały modele Comete Vedette i Versailles. Fabryka została sprzedana w połowie lat

pięćdziesiątych firmie Simca, która kontynuowała produkcję modelu Versailles, pod nazwą Simca Vedette. W latach

sześćdziesiątych nastąpiło zacieśnienie współpracy pomiędzy obydwiema filiami, niemiecką i angielską. Zaczęto

produkować te same modele, czasem różniące się stosowanymi silnikami, jak Ford Capri. Z czasem zakłady brytyjskie

zaczęły tracić na znaczeniu, tak że dzisiaj europejskie biura konstrukcyjne znajdują się w Niemczech. W latach

osiemdziesiątych postawiono na nadwozia typu hatchback. W takich wersjach nadwoziowych debiutowały Ford

Escort Sierra i Scorpio. Kłopoty jakościowe, jakie miał głównie model Sierra i niską popularność Escorta IV gen.

przełamał na dobre dopiero model Focus, chwalony za stylistykę i wysoką jakość wykonania.

Obecne modele

osobowe: Ka Streetka Fiesta Ford Escort Focus Focus C-MAX Mondeo Fusion Galaxy S-MAX Maveric

dostawcze i pick-upy: Tourneo Connect Transit Connect Transit Ranger.
Ford Australia

NAPRAWA FORD WARSZAWA

Historia

Filia Forda na kontynencie australijskim powstała w 1925 r. Produkcja obejmowała początkowo amerykańskie, a

później europejskie modele Fordów. Obecnie mniejsze modele są importowane z Europy, duże terenowe z USA.

Typowo australijską konstrukcją jest obecnie produkowany model Falcon (od 1972 r. nie mający już nic wspólnego z

amerykańskim Falconem), wyposażony obecnie w duże silniki V6 i V8. Na jego bazie powstał luksusowy Ford Fairlane,

oraz pick-up Ute (od ang.utility – użytkowy).

Obecne modele

osobowe: Escape Escort Expedition Explorer Fairlane Falcon Fiesta Focus Territory.

dostawcze i pick-upy: Airstream Courier Ranger Econovan F-250 F-350 Falcon Ute Transit.
Ford Ameryka Południowa

W Ameryce Południowej fabryki Forda znajdują się w i Brazylii. W roku 1986 powstała spółka Autolatina (Ford 49%,

Volkswagen 51%), rozwiązana w 1995 r.

Argentyna

W 1916 r. Ford rozpoczął montaż modelu T. Jednym z najdłużej produkowanych w Argentynie modeli był jednak

amerykański Ford Falcon produkowany tu od 1962 do 1992 r. Wraz z zakończeniem produkcji Escorta, fabryka

podjęła produkcję modelu Focus

Brazylia

NAPRAWA FORD WARSZAWA

W 1919 r. rozpoczęto montaż modelu T, później również modelu A. W latach 19301968 produkowano tylko

samochody ciężarowe. W 1968 zadebiutował model Galaxie. Obecnie produkuje się tu modele Ka, Fiesta (modele gen.

II 1989 i III 2002) oraz model Ecosport, bazujący na Fieście II gen., przypominający nieco model Fusion.

Ford Azja edytuj

Na niektórych rynkach azjatyckich, jak i w Stanach Zjednoczonych, pod marką Forda sprzedawane były i są niektóre

modele Mazdy. Koreańska Kia Pride (oryginalnie:Mazda 121 z lat 1986 1991 ) sprzedawana była w USA jako Ford

Festiva.

Tajlandia

W Tajlandii Ford obecny był w latach 1960 1973 . Następnie w 1995 r. powstała spółka Auto Alliance, w której

głównymi udziałowcami są Ford (48%) i Mazda (45%). Produkuje ona samochody Ford Ranger, Everest – będący

jego wersją terenową (nadwozie zamknięte, pięciodrzwiowe) – oraz pick-up Mazdę serii B, będącą podstawą dla

modelu Ranger.
Indie

Przed II wojną światową montowano tu samochody z amerykańskich części. W 1999 r. otwarto nową fabrykę koło

miasta Madras. Produkuje się tu model Icon, będący wersją sedan modelu Fiesta.

NAPRAWA FORD WARSZAWA

warsztaty forda, serwis forda, ford, Moneo Warszawa

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress