Naprawa Audi A6 Warszawa

Audi  Warszawa

A6
AUDI A6 (C7)
A6 (C7)
Producent Audi
Okres produkcji od 1994
Miejsce produkcji  Niemcy, Neckarsulm
Chiny, Szanghaj
Poprzednik 100
Dane techniczne
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
 Multimedia w Wikimedia Commons

A6 – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecki koncern Audi.

A6 jest produkowane w czterech generacjach. Pierwszą wersję zaprezentowano w 1994 roku, a jej produkcję zakończono w 1997 roku, druga generacja produkowana była w latach 1997 – 2004, natomiast trzecia produkowana jest od 2004 roku. Najnowsza generacja A6 weszła do produkcji w 2011 roku.

Model ten konkuruje między innymi z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E. Istnieje również wersja sportowa nazwana s-line o zmienionych parametrach jezdnych oraz sportowym wyglądzie, którą odróżnić można po obniżonym, usztywnionym zawieszeniu, innych lampach i szerszych błotnikach. Występuje również odmiana S6 – sportowa wersja z mocniejszymi silnikami (2.2 turbo o mocy 230 KM albo 4.2 o mocy 290 KM), a także S6 Plus z silnikiem 4.2 326 KM. Do 1997 roku wszystkie posiadały napęd quattro. Po 2000 roku wersja S6 posiada silnik 4.2 V8 40v (mocniejszy o 40 KM). Produkowana jest też jeszcze mocniejsza wersja RS6 z silnikiem 4.2 V8 40v bi-turbo o mocy 450 KM. Istniała również wersja RS6 plus (z silnikiem o mocy 480 KM) – samochodów tej serii wyprodukowano 999 sztuk. Silniki diesla w modelu z lat 1997 – 2004 miały moc 110 lub 130 KM (dla 1.9 TDI) oraz 150, 155, 163 lub 180 KM dla 2.5 TDI. Wersje o mocach 155 KM, i 163 KM wprowadzono po liftingu modelu w 2001 roku zamiast silnika o mocy 150 KM. Oprócz wyżej wymienionych istnieje też wersja uterenowiona – allroad quattro.

Naprawa Audi A6 Warszawa

Pierwsza generacja

A6 C4
Audi A6 C4
Producent Audi
Premiera 1994
Okres produkcji 1994 – 1997
Miejsce produkcji  Niemcy, Neckarsulm
Poprzednik 100 C4
Następca A6 II (C5)
Dane techniczne
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
R4 1.8
R4 2.0
R5 2.3
V6 2.6
V6 2.8
Wysokoprężne:
R4 1.9 TDI
R5 2.5 TDI
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
6-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4797 mm
Szerokość 1783 mm
Wysokość 1430 mm – sedan
1440 mm – kombi
Rozstaw osi 2760 mm
Masa własna 1400–1770 kg
Poj. zbiornika paliwa 80 l
Liczba miejsc 5
Pojemność bagażnika 510 l
390/ 1310 l
Dane dodatkowe
Pokrewne  100C3
Konkurencja Mercedes-Benz W124
BMW E34
 Multimedia w Wikimedia Commons

W czerwcu 1994 roku zaprezentowano zmodyfikowane 100 C4 przemianowane na A6. Podobnie jak poprzednik, A6 było oferowane jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Model A6 C4 miał konkurować prestiżowymi konkurentami – modelami marki BMW i Mercedes-Benz. Oferowanych było 11 wersji silnikowych – osiem benzynowych i trzy wysokoprężne. Produkowane były także usportowione wersje S6 posiadające stały napęd na 4 koła z silnikami 2.2 Turbo R5 230KM oraz 4.2 V8 290KM. Wyprodukowano niewielką ilość egzemplarzy S6 Plus z silnikiem 4.2 V8 o mocy 326KM.

Naprawa Audi A6 Warszawa

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks.moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.8[1] R4 1,8 l (1781 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 10,3:1 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min 168 N•m przy 3500 obr/min 11,2 s 200 km/h
2.0 R4 2,0 l (1984 cm³),SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min 157 N•m przy 2750 obr/min 12,9 s 182 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³),SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min 168 N•m przy 3200 obr/min 11,9 s 190 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³),DOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 140 KM (103 kW) przy 5900 obr/min 185 N•m przy 4500 obr/min 10,1 s 204 km/h
2.3E R5 2,3 l (2309 cm³),SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min 186 N•m przy 4000 obr/min b/d b/d
2.6E[2] V6 2,6 l (2598 cm³),SOHC wtrysk 81,00 mm × 86,40 mm 10,0:1 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min 225 N•m przy 3500 obr/min 9,9 s 209 km/h
2.8E[3] V6 2,8 l (2771 cm³),SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min 250 N•m przy 3000 obr/min 9,2 s 209 km/h
2.8E V6 2,8 l (2771 cm³),DOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min 280 N•m przy 3200 obr/min 8,1 s 230 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI R4 1,9 l (1896 cm³),SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 21,0:1 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min 202 N•m przy 1900 obr/min 13,9 s 177 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³),SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min 265 N•m przy 1900 obr/min 11,2 s 195 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³),SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min 290 N•m przy 1900 obr/min 9,9 s 208 km/h

Galeria

  • A6 I – tył

  • A6 I – tył

  • A6 I Avant

  • A6 I Avant

Naprawa Audi A6 Warszawa

 

Druga generacja

A6 C5
Audi A6 C5
Producent Audi
Premiera Geneva Motor Show 1997
Okres produkcji 1997 – 2004
Miejsce produkcji  Niemcy, Neckarsulm
Poprzednik A6 I (C4)
Następca A6 III (C6)
Dane techniczne
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
R4 1.8
R4 1.8T
R4 2.0
V6 2.4
V6 2.7T
V6 2.8
V6 3.0
V8 4.2
Wysokoprężne:
R4 1.9 TDI
V6 2.5 TDI
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
6-biegowa manualna
5-biegowa automatyczna Tiptronic
bezstopniowa automatyczna Multitronic
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4796 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1452 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Masa własna 1360–1750 kg
Poj. zbiornika paliwa 70 / 82 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 551 l (sedan)
434 l (sedan quattro)
455/ 1590 l (kombi,quattro)
Dane dodatkowe
Pokrewne S6
RS6
allroad quattro
Konkurencja Mercedes-Benz W210
BMW E39
 Multimedia w Wikimedia Commons

Naprawa Audi A6 Warszawa

A6 II – tył

A6 II Avant

Model C5 został wprowadzony w 1997 roku. Włoski projekt przebudowy auta, przygotowany przez znane biuro projektowe “Pininfarina” obejmował nowoczesny design w stylu Fastback. Współczynnik oporu wyniósł 0,28. C5 znalazła się w pierwszej dziesiątce najlepszych samochodów wg czasopisma Car and Driver. Nowe Audi prezentowało szeroki wybór silników oraz wyposażenia. Jako alternatywa do manualnej skrzyni biegów dostępna też była automatyczna, 5-biegowa skrzynia biegów Tiptronic, lub bezstopniowa Multitronic. W drugiej połowie 2001 r. auto przeszło delikatny facelifting.

Sedan został wprowadzony w 1997 w Europie i w 1998 w Stanach Zjednoczonych, a Avant w 1998 roku w Europie i w 1999 w Stanach Zjednoczonych.

Naprawa Audi A6 Warszawa

 

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.8 R4 1,8 l (1781 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 10,3:1 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min 168 N•m przy 3500 obr/min 11,4 s 203 km/h
1.8T[4] R4 1,8 l (1781 cm³),DOHC, turbo wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm b/d 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min 210 N•m przy 1750-4600 obr/min 9,5 s 216 km/h
1.8T R4 1,8 l (1781 cm³),DOHC, turbo wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm b/d 180 KM (132 kW) przy 6000 obr/min 235 N•m przy 2000-4600 obr/min 8,5 s 230 km/h
2.0[5] R4 2,0 l (1984 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 130 KM (95 kW) przy 5700 obr/min 195 N•m przy 3300 obr/min 10,5 s 205 km/h
2.4 V6 2,4 l (2393 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 77,40 mm b/d 136 KM (100 kW) przy 5750 obr/min 230 N•m przy 3200 obr/min 10,5 s 206 km/h
2.4[6] V6 2,4 l (2393 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 77,40 mm 10,5:1 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min 230 N•m przy 3200 obr/min 9,1 s 222 km/h
2.4 V6 2,4 l (2393 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 77,40 mm 10,5:1 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min 230 N•m przy 3200 obr/min 9,3 s 224 km/h
2.7T[7] V6 2,7 l (2671 cm³),DOHC, turbo wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 9,3:1 230 KM (169 kW) przy 5800 obr/min 310 N•m przy 1700-4600 obr/min 7,3 s 245 km/h
2.7T[8] V6 2,7 l (2671 cm³),DOHC, turbo wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 9,3:1 250 KM (183 kW) przy 5800 obr/min 350 N•m przy 1800-4500 obr/min 6,8 s 248 km/h
2.8[9] V6 2,8 l (2771 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 82,50 mm × 86,40 mm 10,6:1 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min 280 N•m przy 3200 obr/min 8,1 s 236 km/h
3.0[10] V6 3,0 l (2976 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 82,50 mm × 92,80 mm 10,5:1 220 KM (162 kW) przy 6300 obr/min 300 N•m przy 3200 obr/min 7,5 s 243 km/h
4.2[11] V8 4,2 l (4172 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 84,50 mm × 93,00 mm 11,0:1 300 KM (220 kW) przy 6200 obr/min 400 N•m przy 3000-4000 obr/min 6,9 s 250 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI[12] R4 1,9 l (1896 cm³),SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 19,5:1 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min 235 N•m przy 1900 obr/min 12,3 s 194 km/h
1.9 TDI R4 1,9 l (1896 cm³),SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 19,5:1 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min 285 N•m przy 1900 obr/min b/d b/d
1.9 TDI[13] R4 1,9 l (1896 cm³),SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 19,5:1 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min 285 N•m przy 1750-2500 obr/min 10,5 s 203 km/h
1.9 TDI[14] R4 1,9 l (1896 cm³),SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 19,5:1 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min 310 N•m przy 1900 obr/min 10,5 s 200 km/h
2.5 TDI[15] V6 2,5 l (2496 cm³),DOHC wtrysk 78,30 mm × 86,40 mm 19,5:1 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min 310 N•m przy 1500-3200 obr/min 9,7 218 km/h
2.5 TDI[16] V6 2,5 l (2496 cm³),DOHC wtrysk 78,30 mm × 86,40 mm 19,5:1 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 350 N•m przy 1500-3000 obr/min 9,3 s 222 km/h
2.5 TDI[17] V6 2,5 l (2496 cm³),DOHC wtrysk 78,30 mm × 86,40 mm 18,5:1 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min 370 N•m przy 1500-2500 obr/min 8,9 s 223 km/h

 

Naprawa Audi A6 Warszawa

Trzecia generacja

A6 C6
Audi A6 C6
Producent Audi
Premiera Paris Motor Show 2004
Okres produkcji 2004 – 2011
Miejsce produkcji  Niemcy, Neckarsulm
Indie, Pune
Chiny, Szanghaj
Poprzednik A6 II (C5)
Następca A6 IV (C7)
Dane techniczne
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
R4 2.0 TFSI
V6 2.4
V6 2.8 FSI
V6 3.0 TFSI
V6 3.2 FSI
V8 4.2
V8 4.2 FSI
Wysokoprężne:
R4 2.0 TDIe
R4 2.0 TDI
V6 2.7 TDI
V6 3.0 TDI
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
6-biegowa automatyczna
7-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4916 (sed)- 4933 (kom) mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1459 mm
Rozstaw osi 2843 mm
Masa własna 1500 kg
Poj. zbiornika paliwa 70 / 80 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 546 l (sedan)
565/ 1660 l (kombi)
Dane dodatkowe
Pokrewne S6
RS6
A6 allroad quattro
Konkurencja BMW E60
Mercedes-Benz W211
 Multimedia w Wikimedia Commons

Nowe A6 (C6) zostało zaprezentowane w 2004 roku. Zostało zaprojektowane przez Waltera de’Silva. Nowy model jest wizualnie ewolucją C5 ale jest dłuższy oraz posiada nowy grill, który jest znakiem towarowym Audi. Różni się również od C5 tym, że posiada Multi Media Interface czyli MMI – system kontroli oraz rozrywki. Wprowadzono 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic.

W 2005 roku nowe A6 wygrało nagrodę Światowego samochodu roku. Po ostatnim liftingu A6 z tyłu wygląda bardzo podobnie do modelu A4.

Wersja Avant została wprowadzona w 2005 roku. Model Allroad został wprowadzony 2006 roku.

W 2008 roku model poddano drobnemu liftingowi. Dopracowano zawieszenie, elektronikę oraz zmieniono nieco stylistykę. Wprowadzono także nowe silniki benzynowe 2.8 FSI (wersje 190, 210, 220 KM) oraz 3.0 TFSI. W dieslach natomiast 2.0TDIe (136KM) oraz 2.0TDI (170 KM).

W 2011 roku wprowadzono następcę o oznaczeniu C7.

Naprawa Audi A6 Warszawa

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks.moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
2.0 TFSI[18] R4 2,0 l (1984 cm³),DOHC, turbo wtrysk FSI 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 170 KM (125kW) przy 4300-6000 obr/min 280 N•m przy 1800-4200 obr/min 8,2 s 228 km/h
2.4[19] V6 2,4 l (2393 cm³),DOHC wtrysk EFi 81,00 mm × 77,40 mm 10,3:1 177 KM (130kW) przy 6000 obr/min 230 N•m przy 3000-5000 obr/min 9,2 s 226 km/h
2.8 FSI[20] V6 2,8 l (2773 cm³),DOHC wtrysk FSI 84,50 mm × 82,40 mm 12,0:1 190 KM (140kW) przy 5000-6800 obr/min 280 N•m przy 3000-4500 obr/min 8,2 s 238 km/h
2.8 FSI[21] V6 2,8 l (2773 cm³),DOHC wtrysk FSI 84,50 mm × 82,40 mm 12,0:1 210 KM (154kW) przy 5500-6800 obr/min 280 N•m przy 3000-5000 obr/min 8,4 s 237 km/h
2.8 FSI[22] V6 2,8 l (2773 cm³),DOHC wtrysk FSI 84,50 mm × 82,40 mm 12,0:1 220 KM (162kW) przy 5750-6800 obr/min 280 N•m przy 3000-5000 obr/min 7,3 s 240 km/h
3.0 TFSI[23] V6 3,0 l (2995 cm³),DOHC, turbo wtrysk FSI 84,50 mm × 89,00 mm 10,3:1 290 KM (213kW) przy 4850-6800 obr/min 420 N•m przy 2500-4850 obr/min 5,9 s 250 km/h
3.2 FSI[24] V6 3,1 l (3123 cm³),DOHC wtrysk FSI 84,50 mm × 92,80 mm b/d 255 KM (188kW) przy 6800 obr/min 330 N•m przy 3250 obr/min 6,9 s 250 km/h
4.2[25] V8 4,2 l (4163 cm³),DOHC wtrysk Bo Mot 84,50 mm × 92,80 mm 11,0:1 335 KM (246kW) przy 6600 obr/min 420 N•m przy 3500 obr/min 6,5 s 250 km/h
4.2 FSI[26] V8 4,2 l (4163 cm³),DOHC wtrysk FSI 84,50 mm × 92,80 mm 12,5:1 350 KM (257kW) przy 6800 obr/min 440 N•m przy 3500 obr/min 5,9 s 250 km/h
Silniki wysokoprężne:
2.0 TDI[27] R4 2,0 l (1968 cm³),DOHC wtrysk common rail 81,00 mm × 95,50 mm 18,0:1 136 KM (100kW) przy 4000 obr/min 320 N•m przy 1750-2500 obr/min 10,3 s 208 km/h
2.0 TDI[27] R4 2,0 l (1968 cm³),DOHC wtrysk,pompowtryskiwacze 81,00 mm × 95,50 mm 18,0:1 140 KM (100kW) przy 4000 obr/min 320 N•m przy 1750-2500 obr/min 10,3 s 208 km/h
2.0 TDI[28] R4 2,0 l (1968 cm³),DOHC wtrysk common rail 81,00 mm × 95,50 mm 18,0:1 170 KM (125kW) przy 4200 obr/min 350 N•m przy 1750-2500 obr/min 8,9 s 225 km/h
2.7 TDI[29] V6 2,7 l (2698 cm³),DOHC wtrysk common rail 83,00 mm × 83,10 mm 16,8:1 180 KM (132kW) przy 3300-4250 obr/min 380 N•m przy 1400-3300 obr/min 8,9 s 228 km/h
2.7 TDI[30] V6 2,7 l (2698 cm³),DOHC wtrysk common rail 83,00 mm × 83,10 mm 16,8:1 190 KM (140kW) przy 3500-4400 obr/min 400 N•m przy 1400-3500 obr/min 7,9 s 232 km/h
3.0 TDI V6 3,0 l (2967 cm³),DOHC wtrysk common rail 83,00 mm × 91,40 mm 16,8:1 225 KM (165kW) przy 4000 obr/min 450 N•m przy 1400-3250 obr/min 7,3 s 243 km/h
3.0 TDI V6 3,0 l (2967 cm³),DOHC wtrysk common rail 83,00 mm × 91,40 mm 16,8:1 233 KM (171kW) przy 4000-4400 obr/min 450 N•m przy 1500-3000 obr/min 6,9 s 247 km/h
3.0 TDI[31] V6 3,0 l (2967 cm³),DOHC wtrysk common rail 83,00 mm × 91,40 mm 16,8:1 240 KM (176kW) przy 4000-4400 obr/min 500 N•m przy 1500-3000 obr/min 6,6 s 250 km/h

Galeria

  • A6 III Sedan – tył

  • A6 III Sedan – tył po modernizacji

  • A6 III Avant

  • A6 III Avant – tył po modernizacji

 

Czwarta generacja

A6 C7 (Typ 4G)
Audi A6 C7 (Typ 4G)
Producent Audi
Premiera Paris Motor Show 2011
Okres produkcji od 2011
Miejsce produkcji  Niemcy, Neckarsulm
Indie, Pune
Chiny, Szanghaj
Poprzednik Audi A6 III (C6)
Dane techniczne
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
2.0 TFSI 180 i 211 KM
2.0 TFSI hybrid 245 KM
2.8 FSI V6 204 KM
3.0 TFSI V6 300 i 310 KM
4.0 FSI V8 420 KM
Wysokoprężne:
2.0 TDI 177 KM
3.0 TDI V6 204, 245 i 313 KM
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
6-biegowa automatyczna
7-biegowa automatyczna
8-biegowa automatyczna
bezstopniowa CVT(Multitronic)
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4915 mm (sedan)
4940 mm (kombi)
Szerokość 1874 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2912 mm
Masa własna od 1650 kg
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP
Pojemnośćbagażnika 530/ 995 l (sedan)
565/ 1680 l (kombi)
375/850 l (hybrid sedan)
Dane dodatkowe
Pokrewne A7
A8 D4D4
S6
Konkurencja BMW F10
Mercedes-Benz W212
 Multimedia w Wikimedia Commons

Serwis Audi A6 Warszawa

Dane techniczne

 

Galeria

  • A6 sedan (przód)

  • A6 sedan (tył)

  •  

            A6 kombi (tył)

Naprawa A6 Warszawa

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress