Niezależny Serwis Audi Warszawa

Naprawa Audi Warszawa

Historia

Audi (łac.  “słuchaj”) – niemiecka marka samochodów osobowych, koncernu Volkswagen, produkowana przez spółkę Audi AG z siedzibą w Ingolstadt.

Samochody te produkowane są w Niemczech w Ingolstadt,Neckarsulm, węgierskim Győr i Sao José dos Pinhais (Brazylia).

Historia przedsiębiorstwa   sięga 1899 roku, kiedy to August Horch (1869-1951) założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. Potem przeniósł zakład w 1904 do Zwickau. Po kłopotach finansowych i problemach w zarządzie odszedł w 1909 ze spółki i założył nowe przedsiębiorstwo. Ponieważ z nowym przedsięwzięciem nie mógł już łączyć swojego nazwiska, nazwał je przez przetłumaczenie swojego nazwiska (horch to tryb rozkazujący od horchen, czyli nasłuchiwać) na łacinę – czyli “audi”. W 1932 przedsiębiorstwo  łączy  się z zakładami Horch, Wanderer i DKW weszło do spółki Auto Union, której logo (cztery przeplatające się pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj używane.
Współpracuje z firmami Bose oraz Bang & Olufsen. Z Bose Sound System oferowany jest każdy model samochodu z czterema pierścieniami, natomiast z Bang & Olufsen takie modele jak: A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7.

A3

Historia

Dzisiejsze modele zawdzięczamy firmom Horch, Audi, DKW, Wanderer, które tworzyły Auto Union GmbH, jak również NSU. Koncern powstał w swojej aktualnej formie w marcu 1969 wskutek wspólnego postanowienia NSU Motorenwerke AG i Auto Union GmbH z Ingolstadt. Nowa siedziba firmy mieściła się w Neckarsulm i nosiła nową nazwę Audi NSU Auto Union AG. W końcu w 1985 przeniesiono siedzibę główną do Ingolstadt.

 A4

Przedsiębiorstwo zostało założone 16 lipca 1909 przez Augusta Horcha jako August Horch Automobilwerke GmbH w Zwickau, po tym jak sam założyciel musiał wystąpić ze swojej poprzedniej firmy „August Horch & Cie“. Nazwę spółki zmieniono 25 kwietnia 1910 na Audi Automobilwerke GmbH, bo zabroniono założycielowi używania jego nazwiska w nazwie firmy.

 A5

Nazwę tak naprawdę zawdzięczamy dziesięcioletniemu chłopcu. Po przegranej wyżej wspomnianej rozprawie sądowej Horcha, w pokoju mieszkalnym Franza Fikentschera, przyjaciela Augusta Horcha, odbyła się dyskusja nad nową nazwą przedsiębiorstwa. Uczestniczyli przy niej także trzej synowie Fikentschera. Wówczas dziesięcioletni Heinrich Fikentscher przetłumaczył nazwisko Horch na łaciński. “słuchać”, lub dokładniej “słuchać się”, tłumaczy się na łaciński jako audire, forma rozkazująca od tego brzmi audi.

A6

W lipcu 1910 pierwszy pojazd z nazwą  opuścił zakład w Zwickau. W 1915 założono Audi Werke AG. W 1928, wskutek finansowych trudności  miało miejsce przejęcie spółki przez DKW. W 1932 firmy samochodowe Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyły się pod znakiem czterech pierścieni w Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Celem połączenia było uchronienie się przed światowym kryzysem gospodarczym.

A7

Po drugiej wojnie światowej  rozpłynęło się w strefie okupowanej przez sowietów. Firma produkowała jako VEB Automobilwerk Zwickau model AWZ P70, a w 1958 dołączono poprzednie zakłady Horcha z terenu byłego NRD. W nowym VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau do 1991 produkowano trabanty. Wzachodnich Niemczech firma istniała pod starą nazwą, jednakże od strony prawnej była kompletnie nowo założoną spółką. Wielu pracowników ze zniszczonych zakładów w Zwickau osadziło się w Ingolstadt i podjęło na nowo produkcję; pojazdy Auto Union produkowano pod marką DKW.

A8

W 1958 Daimler-Benz AG przejął 87% kapitału akcyjnego Auto Union, a w 1959 posiadał już 100%. W 1964 Volkswagen kupił zakład w Ingolstadt i sprawił, że nazwa Audi odżyła przejmując logo Auto Union – cztery pierścienie od czterech połączonych producentów samochodów –. W 1965 Auto Union wreszcie wypuścił na rynek samochód pod starą marką . Pierwszy model był dalszym rozwinięciem DKW F102 i nie otrzymał żadnych typowych oznaczeń. W 1968 były pracownik Daimler-Benz Ludwig Kraus zaprezentował ówczesnemu głównemu dyrektorowi zakładu Volkswagenwerk Wolfsburg Heinrichowi Nordhoffowi samodzielnie zaprojektowanego model 100. Ten był zachwycony projektem i zgodził się na produkcję. Od tego czasu pojazdy były oznaczone odpowiadającymi im liczbami koni mechanicznych (przykładowo 60,  super 90). Pojazdy tej serii otrzymały tzw. silnik średnioprężny. Za ich rozwój był odpowiedzialny Daimler-Benz AG, jako że nadal posiadał większość akcji w Auto Union. Stopień sprężania w tych silnikach było na poziomie między silnikami benzynowymi a diesla.

R8

W 1969 doszło do fuzji (AG) Union GmbH z NSU AG Neckarsulm. Przedsiębiorstwo przyjęło nazwę (AG) NSU Auto Union AG i miało od tego czasu drugi zakład i (do 1948) siedzibę w Neckarsulm. W styczniu 1971 po raz pierwszy pojawił się slogan Vorsprung durch Technik (pol. przewaga dzięki technice) przy okazji reklamy NSU Ro 80 (z silnikiem Wankla). Po tym jak produkcja modelu Ro 80 została uruchomiona, zaprzestano używania nazwy NSU jako oznaczenia produktów. 1 stycznia 1985 (AG) NSU Auto Union AG przyjęło nazwę AUDI AG. W tym samym czasie przedsiębiorstwo zmieniło swoją kwaterę główną z Neckarsulm na Ingolstadt. Od tamtego czasu produkty i sama firma noszą tę samą nazwę.

Audi Warszawa

Od 1993 producent jest aktywne również na Węgrzech. W węgierskim mieście Győr oprócz montażu modelu TT tworzono także silniki.

Od roku 2000 koncern wspólnie z Seatem i Lamborghini jako Audi-Gruppe tworzy markę samochodów sportowych w koncernie Volkswagen, obok Volkswagena ze Škodą, Bentleyem i Bugattim.

W 2005 roku firma świętowała 25-lecie quattro, a 30 września i 1 października 2006 podczas drzwi otwartych z początkiem produkcji modelu R8 świętowano jubileusz 100 lat budowy samochodów w Neckarsulm. Kilkukrotnie wyróżniano reklamy telewizyjne i prasowe, między nimi znajdują się także takie które urosły już do miana kultowych.

Audi Warszawa

W 2009 roku firma obchodzi 100. urodziny. Z tej okazji   zaplanowało wiele imprez: pierwszą z nich jest specjalna wystawa „Spotkanie generacji – efektywność przez lata”. Można ją było zwiedzać od 26 stycznia do 28 lutego 2009 roku w  “Museum mobile w Audi Forum Ingolstadt.

Aktualna struktura kapitałowa koncernu wygląda następująco: Volkswagen AG posiada 99,14% akcji, pozostała część akcji (0,86%) jest rozsiana i handluje się nią na giełdach papierów wartościowych: Berlin-Brema, Düsseldorf,Frankfurt nad Menem, Hamburg, Monachium i Stuttgart.

Technika

Producent zasłynął następującymi rozwiązaniami technicznymi:

  • A2 1.2 TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego
  • silnik podwójnie widlasty W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM (A8 od 2001)
  • Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w  Q7 (1000 Nm i 500 KM).
  • Napęd na 4 koła Quattro.

Obecnie produkowane modele (2012)

  • A1/A1 Sportback
  • A3/A3 Sportback/A3 Cabriolet
  • S3/S3 Sportback
  • RS3 Sportback
  • A4/A4 Avant
  • S4/S4 Avant
  • A4 allroad quattro
  • A5/A5 Cabriolet/A5 Sportback
  • S5/S5 Cabriolet/S5 Sportback
  • RS5
  • A6/A6 Avant
  • S6/S6 Avant
  • RS6/RS6 Avant
  • A6 allroad quattro
  • A7 Sportback
  • A8
  • S8
  • Q3
  • Q5
  • Q7
  • TT Coupé/TT Roadster
  • TTS Coupé/TTS Roadster
  • TT RS Coupé/ TT RS Roadster
  •  R8

Modele wyścigowe

  • R8R LMP
  • R8C
  • R8 LMP
  • R10 TDI
  • R15 TDI
  • R18 TDI
  • S1 Quattro Sport

Modele i typy

Auta małe

  • 50 (Typ 86) 1974-1978
  • A2 (Typ 8Z) 1999-2005
  • A1 2010-

Auta kompaktowe

  • A3/ A3 Sportback 1996-2003
  • A3/ A3 Sportback 2003-

Auta klasy średniej

  • F103 1965-1972
  • 80 (B1/Typ 80) 1972-1976
  • 80 (B1/Typ 82) 1976-1978
  • 80 (B2/Typ 81/85) 1978-1984
  • 4000 (B2/Typ 81/85) 1978-1984
  • 80 (B2/Typ 81/85) 1984-1986
  • 90 (B2/Typ 81/85) 1984-1986
  • 4000 (B2/Typ 81/85) 1984-1986
  • 80 (B3/Typ 89/8A) 1986-1991
  • 90 (B3/Typ 89/8A) 1987-1991
  • 80/ 80 Avant (B4/Typ 8C) 1991-1995
  • A4/ A4 Avant (B5/Typ 8D) 1994-2000 A4/ A4 Avant (B6/Typ 8E) 2000-2004
  • A4/ A4 Avant (B6/Typ 8E) 2000-2004
  • A4/ A4 Avant (B7/Typ 8F) 2004-2007
  • A4/ A4 Avant (B8/Typ 8G) 2008-
  • A5 Sportback 2009-

Auta klasy wyższej

  • 100 C1 1968-1976
  • 100/100 Avant (C2/Typ 43) 1976-1982
  • 200 (C2/Typ 43) 1979-1982
  • 5000 (C2/Typ 43) 1979-1982
  • 100/100 Avant (C3/Typ 44) 1982-1991
  • 200/200 Avant (C3/Typ 44) 1983-1991
  • 5000/5000 Avant (C3/Typ 44) 1983-1991
  • 100/100 Avant (C4/Typ 4A) 1991-1994
  • A6/A6 Avant (C4/Typ 4A) 1994-1997
  • A6/A6 Avant (C5/Typ 4B) 1997-2004
  • A6/A6 Avant (C6/Typ 4F) 2004-2011
  • A6/A6 Avant (C7) 2011-
  • A7 Sportback 2010-

Auta luksusowe

  • V8 (D1/Typ 4C) 1989-1994
  • A8 (D2/Typ 4D) 1994-2002
  • A8 (D3/Typ 4E) 2002-2010
  • A8 (D4/Typ 4H) 2010-

Auta typu coupé

  • 100 S Coupé (C1) 1969-1975
  • Coupé GL/GT (B2/Typ 85) 1980-1984
  • Coupé GT/quattro (B2/Typ 85) 1984-1987
  • Quattro (B2/Typ 85) 1980-1991
  • Sport Quattro (B2/Typ 85) 1984
  • Coupé (B3/Typ 8B) 1988-1991
  • Coupé (B4/Typ 8B) 1991-1995
  • TT (Typ 8N) 1998-2006
  • TT (Typ 8J) 2006-
  • A5 Coupé 2007-

Kabriolety

  • A3 Cabriolet (Typ 8P) 2008-
  • Cabriolet (Typ 89/8G) 1991-2000
  • A4 Cabriolet (B6/Typ 8H) 2002-2006
  • A4 Cabriolet (B7/Typ 8H) 2006-2009
  • A5 Cabriolet 2007-
  • TT Roadster (Typ 8N) 1998-2006
  • TT Roadster (Typ 8J) 2006-

Auta terenowe

  • A4 allroad quattro 2009-
  • A6 allroad quattro (Typ 4B) 2000-2005
  • A6 allroad quattro (Typ 4F) 2006-
  • Q3 2011-
  • Q5 2008-
  • Q7 (Typ 4L) 2005-

Modele “S” i “RS”

  • S2 1991-1995
  • S3 1998-2003
  • S3/ S3 Sportback 2006-
  • S4/ S4 Avant 1997-2001
  • S4/ S4 Avant/ S4 Cabriolet 2003-2004
  • S4/ S4 Avant/ S4 Cabriolet 2004-2008
  • S4/ S4 Avant 2008-
  • S5/ S5 Cabriolet/ S5 Sportback 2007-
  • S4/100 S4 Avant 1992-1994
  • S6/ S6 Avant 1994-1997
  • S6/ S6 Avant 1998-2004
  • S6/ S6 Avant 2006-
  • S8 D2 1996-2000
  • S8 D3 2005-
  • RS2 1994-1996
  • RS3 Sportback 2010-
  • RS4 Avant 2000-2001
  • RS4/RS4 Avant/RS4 Cabriolet 2005-2009
  • RS5 2010-
  • RS6/RS6 Avant 2002-2004
  • RS6/RS6 Avant 2008-2010
  • R8 2006-
  • TTS Coupé/Roadster 2008–
  • TT RS Coupé/Roadster 2009–

Projekty i samochody przyszłości

  • Avus (1991)
  • Quattro Spyder (1991)
  • Steppenwolf (2000)
  • Rosemeyer (2000)
  • Avantissimo (2001)
  • Pikes Peak quattro (2003)
  • LeMans Quattro (2003)
  • Nuvolari quattro (2003)
  • RSQ (2004)
  • Shooting Brake (2005)
  • Roadjet (2006)
  • R-Zero (2006)
  • Nero (2006)
  • Cross Coupe Quattro (2007)
  • A1 Metroproject Quattro (2007)
  • TT Clubsport Quattro (2007)
  • Quattroflex (2007)
  • A1 Sportback (2008)
  • Type-D (2008)
  • O (2008)
  • R25 (2008)
  • ASQ (2009)
  • QxP (2009)
  • Avatar (2009)
  • Sportback (2009)
  • eSpira (2009)
  • eOra (2009)
  • e-tron (2009)
  • Makaon Speedsailor (2009)
  • Mini e-tron (2010)
  • Gentleman’s Racer (2010)
  • e-tron Detroit Showcar (2010)
  • e-tron Spyder (2010)
  • A9 (2010)
  • Quattro Concept (2010)
  • S1 (2011)
  • S1 Sportback (2011)
  • R4 (2011)
  • Q4 (2011)
  • A4 e-tron (2011)
  • Onix (2011)
  • A3 Notchback Saloon (2011)
  • A3 e-tron (2011)
  • A1 Clubsport quattro (2011)
  • Urban Concept (2011)
  • A2 Concept (2011)
  • QS4 (2012)
  • QS6 (2012)
  • Q6 (2012)
  • RS Q3 (2012)
  • AR-1 (2015)

Samochody produkowane dla USA

  • 4000 – odpowiednik 80
  • 5000 – odpowiednik 100
  • Fox – odpowiednik 80 B1
  • 90S – odpowiednik 80 B4
  • Coupé GT – odpowiednik Coupé B2

Serie Limitowane

  • R8 GT

Modele na chińskim rynku

  • A4 L
  • A6 L
  • Q5

 serwis  warsztat   warszawa

Legenda Audi = (AG)

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress